تلاش امریکا برای لغو مهمترین قرارداد ترکیه با پاکستان

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش امریکا برای لغو مهمترین قرارداد ترکیه با پاکستان
تلاش امریکا برای لغو مهمترین قرارداد ترکیه با پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اواخر ماه می سال 2018 اعلام شد که، قرارداد فروش 30 فروند هلیکوپتر تهاجمی و شناسایی تاکتیکی نوع «T129» ترکیه به پاکستان میان طرفین امضا شد.

 به گزارش اسپوتنیک، در امضای این قرار داد از جانب انقره شرکت حمل و نقل هوایی و صنعت ترکیه (TUSAŞ) و از سوی پاکستان وزارت دفاع اسلام آباد قرار داشتند.
دبیرخانه صنعت دفاعی ترکیه این قرارداد را بزرگترین قرارداد در تاریخ خود برای عرضه محصولات دفاعی نامید. کل مبلغ معامله یک و نیم میلیارد دالر برآورد شده است. این بالگرد همچنین در بین تولیدات داخلی ترکیه جایگاه خاص داشته و در پی عملکرد موفقیت آمیز به مرحله صادرات رسیده است.
بالگرد «T129» دارای قابلیت عملکرد مانور بالا، حمل سلاح، قدرت دید، صدا و رادار صوت پایین و سطح مقاومت بالا است.
این ویژگی ها به بالگرد توان عملیاتی فوق العاده و همه جانبه در جنگ های مختلف می دهد.
این بالگرد قابلیت حمل 76 راکت غیر هدایت شونده برای ماموریت های پشتیبانی هوایی نزدیک و حمل 500 توپ 20 میلیمتری حامل مهمات را دارا است.
بالگرد مذکور برای عملیات چند منظوره نیز قابلیت حمل 8 موشک ضدتانک UMTAS و 16 موشک هدایت شونده لیزری را دارا بوده و از سیستم های تسلیحاتی ،اویونیک، کامپیوتر ماموریتی پیشرفته برخوردار است.
موتور های بالگرد ترکی T129 نوع تاکتیکی همراه با شرکت ایتالیایی Agusta Westland بر اساس هلیکوپتر تهاجمی A-129 Mangusta ساخته شده است.
اخیرا نماینده صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد که ایالات متحده امریکا از تحویل موتور ها در زمان معیین برای هلیکوپتر T129 ATAK ترکیه خودداری کرده است.
در حال حاضر شرکت حمل و نقل هوایی و صنعت ترکیه (TUSAŞ)به دنبال گزینه هایی برای جایگزینی موتورهای امریکایی با موتورهای دیگر از کشورهای دیگر است. برای این منظور کشور های اروپایی و چین در نظر گرفته شده اند.
شماری از کارشناسان معتقدند که این امر می تواند مجازاتی برای ترکیه به دلیل خرید سیستم های روسی S-400 باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала