گشت‌زنی کشتی راکتی امریکا در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی روسیه

© AFP 2023 / PH3 Konstandinos Goumenidis/US Navyگشت‌زنی کشتی راکتی امریکا در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی روسیه
گشت‌زنی کشتی راکتی امریکا در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی دریایی امریکا از عبور مستقیم کشتی جنگی ایالات متحده امریکا از نزدیکی خلیج پتر کبیر در منطقه پریمورسکی جایی که پایگاه نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام قرار دارد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، راشل مک‌مار، سخنگوی، نیروی دریایی ایالات متحده امریکا گفته است که کشتی راکتی امریکا (McCampbell) به‌طور مستقیم از نزدیکی خلیج پتر کبیر در منطقه پریمورسکی جایی که پایگاه نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام قرار دارد عبور کرد.
راشل مک‌مار، سخنگوی نیروی دریایی اقیانوس آرام امریکا گفت: "کشتی راکتی امریکا در اطراف خلیج پتر کبیر برای به چالش کشیدن بیش از حد دریایی روسیه و حمایت از حقوق، آزادی‌ها و استفاده قانونی از دریا که در اختیار ایالات متحده امریکا و سایر کشورهاست گشت‌ زد".
به گفته وی، این گام علیه روسیه و دیگر کشور ها نیست و با حادثه اخیر تنگه کرچ هم هیچ ارتباطی ندارد، که در طی آن کشتی‌های اوکراین حریم دریایی روسیه را نقض کردند و بازداشت شدند.
مک‌مار می‌گوید که ایالات متحده امریکا پرواز، شنا و فعالیتی‌های که قوانین بین‌المللی اجازه آنرا می‌دهد خواهد کرد. "این امر در مورد دریای جاپان و دیگر نقاط جهان نیز اعمال می‌شود".
مک کامبل کشتی راکتی امریکا است که اسلحه اصلی آن راکت‌های کروز می‌باشد این یک کشتی اصلی در نیروی دریایی امریکا شمرده می‌شود که از سال 1988 تا حال 60 فروند از این نوع کشتی‌ها ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала