محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی معرفی شد

© YouTube / WSTمحمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی معرفی شد
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شش تن از اعضای مجلس سنای امریکا طرحی را ارائه کردند که طی آن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی مسئول قتل خاشقجی معرفی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این طرح توسط سناتورهای جمهوری‌خواه از جمله لیندسی گراهام، مارکو روبیو و تاد یانگ و همچنان ستانورهای دموکرات از جمله دایان فین‌اشتاین، اد مارکی و کریستوفر کُنز ارائه شده است.
در این طرح آمده است، سنای امریکا معتقد است محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در جریان این قتل قرار داشته و بر اساس اسناد و مدارک و تحلیل‌های به دست آمده اطمینان بسیاری وجود دارد که بن سلمان در این قتل "همدست" بوده است.

سیا: بن سلمان یازده پیام برای ناظر قتل خاشقجی ارسال کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
سیا: بن سلمان یازده پیام برای ناظر قتل خاشقجی ارسال کرده بود

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، وی پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، عربستان سعودی پس از آنکه در ابتدا تاکید می‌کرد، خاشقجی زنده ساختمان کنسولگری را ترک کرده، بعد از هفته‌ها اذعان کرد که وی در داخل این ساختمان به قتل رسید.
گراهام در بیانیه‌ای گفت: من معتقدم برای منافع امنیت ملی امریکا بسیار مهم است تا طرحی قطعی و نهایی را درباره قتل وحشیانه جمال خاشقجی که سه فرزندش شهروند امریکا هستند، صادر کنیم.
این طرح غیرالزام آور همچنان به دنبال آن است که بن سلمان را به خاطر مشارکت در بحران بشردوستانه در یمن، محاصره قطر، زندانی کردن مخالفان سیاسی در ریاض و استفاده از زور برای ارعاب مخالفان محکوم کند.
اگر این مصوبه تایید شود سنا را جزو طرفی قرار می‌دهد که می‌گویند، ولیعهد عربستان مسؤول قتل جمال خاشقجی است. این مصوبه همچنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا را برای تصمیم گیری در خصوص اینکه آیا این برنامه را وتو کند یا خیر تحت فشار قرار خواهد داد.
این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که جینا هاسپل رئیس سازمان سیا گروهی کوچکی از سناتورها را در خصوص قتل جمال خاشقجی مطلع ساخت.
این طرح همچنان از دولت عربستان سعودی می‌خواهد تا با نمایندگان حوثی‌ها در یمن مذاکره و با یک راه حل سیاسی و پایان دادن به بحران بشردوستانه این کشور موافقت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала