هشدار پوتین به خروج امریکا از توافق راکتی با روسیه

© East News / AP Photo/Pavel Golovkinپوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین تاکید کرد، اگر واشنگتن قصد دارد به تسلیحات دست یابد که فعلاٌ تنها روسیه و امریکا در چارچوب توافق دوجانبه راکتی خود را در تولید آنها محدود کرده‌اند، مسکو نیز اقدام مشابۀ را انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که واشنگتن هیچ شواهد و دلایل در نقض توافق نابودی راکت‌های برد کوتاه و متوسط از سوی مسکو را باخود ندارد.
پوتین یادآور شد که سخنان پامپئو بسیار دیر صورت گرفته، زیرا امریکا ابتدا از قصد خود برای خارج شدن از این توافق خبر داده و سپس به دنبال توجیهی برای این اقدام خود گردیده است.
"مایک پامپئو" وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه در نشست وزیران کشورهای عضو ناتو در برکسل اعلام کرد، ایالات متحده به روسیه 60 روز مهلت میدهد تا برنامه‌های راکتی خود را متوقف کند و گفت، امریکا تنها در این مدت روی تولید و استقرار رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، اگر ایالات متحده معتقد است که باید به سلاح‌هایی دست یابد که در حال حاضر طبق توافق راکتی منع شده‌اند، روسیه نیز اقدام مشابهی انجام خواهد داد. به گفته وی، این تحلیل که در شرایط کنونی تنها امریکا و روسیه سلاح‌های منع شده در توافق راکتی را تولید نمی‌کنند را درست و قابل درک می‌داند.
پوتین توضیح داد: « این مسئله یک واقعیت است. بسیاری از کشورها چنین تسلیاتی را تولید میکنند، در حالیکه روسیه و امریکا در توافق دوجانبه خود را در این زمینه محدود کرده اند. اکنون شرکای امریکائی ما معتقدند که اوضاع باید تغییر کند. پاسخ ما چه خواهد بود؟ بسیار ساده است: ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد».
جنرال "والری گراسیموف" لوی درستیز قوای مسلح روسیه روز چهارشنبه در دیدار با مستشاران نظامی خارجی در مسکو هشدار داد، کشورهایی که راکت‌های برد کوتاه و متوسط امریکایی را در خاک خود مستقر کنند، بدون تردید هدف اقدامات متقابل روسیه قرار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала