تشدید فشار جامعه جهانی به بن‌سلمان

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه ایتالیائی با انتشار مقاله ای ضمن اشاره به طرح تحقیقات سازمان ملل متحد درباره پرونده خاشقجی، فشار ها به ولیعهد عربستان سعودی افزایش می یابد.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ روزنامه ایتالیائی «لا ریپیوبلیکا» مقاله ای درباره موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی منتشر کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی معرفی شد

این روزنامه نوشت: فشارهای جامعه جهانی علیه «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی به طور مستمر در حال افزایش است. آیا تحقیقات بین‌المللی درباره پرونده خاشقجی انجام می‌شد؟
این روزنامه ایتالیائی در ادامه گزارش خود نوشت: این امر، در سایه مطرح شدن چنین ایده‌ای در سازمان ملل متحد، فراتر از یک فرضیه است. در این مقاله آمده که طرح چنین مفکوره در سازمان ملل با هدف جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن این قضیه است. هم‌چنان‌که ترکیه بسیار علاقه‌مند است اعتبار خود نزد غرب را بازیابد و تردیدها درباره نفرت آن از آزادی بیان را از میان بردارد.
طبق این گزارش، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه چهارشنبه اعلام کرد در صورتی‌که پرونده قتل خاشقجی به بن‌بست برسد، تحقیقات را بین‌المللی می‌کند.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در امریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала