ماشیندار "سوپر کلاشنیکوف" نیرو های ویژه روسیه

© Sputnik / Aleksander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ماشیندار "سوپر کلاشنیکوف" نیرو های ویژه روسیه
ماشیندار سوپر کلاشنیکوف  نیرو های ویژه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های غربی سلاح "فوق العاده جدید" نیرو های ویژه روسیه را به بررسی گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، رونامه‌ای "نشنل اینترست" در مقاله ای می نویسد که نیروهای ویژه روسیه جدیدترین گزینه ماشیندار سنگین نوع ShAK-12 که به دستور سرویس امنیت فدرال روسیه "FSB"ساخته شده وبا داشتن گلوله های 12،7 میلی متری دارای قدرت شلیک چشمگیر است، را دریافت خواهند کرد.
روزنامه می نویسد، این مدل ماشیندار همانند مدل سلاح AK-12 شرکت اسلحه سازی "کلاشنیکوف" باید ویژگی های متعادل — قابلیت نفوذ، دقت و سرعت شلیک را دارا باشد.
روزنامه خاطر نشان می سازد که SHAK-12 می تواند در شرایط ویژه، زمانی که وزن سلاح و محدوده شلیک نقش مهمی ندارد، مثلا در حادثات گروگان گیری مورد استفاده قرار گیرد.
نشریه یاداور می شود که در چنین شرایطی، دشمن، به علت اثرات آدرنالین یا مواد دیگر، ممکن است حتا در صورت زخم برداشتن احساس درد نکند و همچنان به شلیک ادامه دهد که این امر موجب تلفات بیش از حد گروگان ها خواهد شد.
به گفته نویسنده، گلوله های 12،7 میلی متری این ماشیندار به طور خاص برای حل این مشکل طراحی شده اند، زیرا گلوله های 33 گرام این اسلحه می توانند هدف را حتی با ضربه تماس و شلیک از طریق دیوارها از بین ببرند.
رونامه می نویسد، فاصله شلیک موثر برای ماشیندار SHAK-12 کمتر از 100 متر است که این ویژگی ماشیندار به طور کامل با شرایط نبرد نزدیک مطابقت دارد.
ماشیندار جدید از نوع سلاح انفرادی روسیه است که توسط شرکت سازنده کلاشنیکف ساخته شده و تمامی تست های میدانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. قابلیت های منحصر به فرد این اسلحه ی جدید و کارآمدی آن در تست های میدانی نشان داده که این سلاح به زودی به اسلحه ی سازمانی بخش زیادی از نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهد شد.
پیشتر نشنل انترست ماشیندار АК-308 روسیه را یکی از سلاح های "بلند پروازانه" شرکت اسلحه سازی کلاشنیکوف نامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала