ورود کشتی هواپیمابر هسته‌ای امریکایی به خلیج فارس

© Flickr / U.S. Pacific Commandورود کشتی هواپیمابر هسته‌ای امریکایی به خلیج فارس
ورود کشتی هواپیمابر هسته‌ای امریکایی به خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بزرگترین کشتی هواپیمابر نیروی دریایی امریکا، پس از غیبت 8 ماهه به خلیج فارس وارد شد.

به گزارش اسپوتنیک، نیرو های دریایی ایالات متحده امریکا از ورود کشتی هواپیمابر " John C. Stennis" به آب های خلیج فارس خبر داد.
در خبرنامه نیروی دریایی امریکا گفته شده که: "این کشتی هواپیمابر" در منطقه مسئولیت پنجم نیروی دریایی عملیاتی مستقر شده است. این منطقه عملیاتی شامل دریای عربی و خلیج فارس می باشد.
پیشتر روزنامه "وال‌استریت‌ژورنال" به نقل از مقام‌های وزارت دفاع امریکا، گزارش دادکه گروهی از شناورهای نظامی امریکایی، از جمله کشتی هواپیمابر «یواس‌اس جان سی. استنیس»، پس از یک دوره غیبت طولانی 8 ماهه، به آب‌های خاورمیانه باز می‌گردند.
این مقام‌ها به وال‌استریت‌ ژورنال گفته‌اند کشتی «جان سی. استنیس» همراه شناورهای دیگر، اواخر این هفته میلادی وارد آب‌های منطقه خواهند شد.
این نخستین حضور نظامی نیروی دریایی نظامی پس از هشت ماه غیبت در آب‌های خلیج فارس است و «قرار است نمایانگر قدرت آمریکا در برابر ایران باشد».
این نشریه افزوده است که بازگشت این نیرو های نظامی در عین حال برای حمایت از عملیات نظامی امریکا در افغانستان و عملیات ائتلاف به رهبری واشنگتن علیه داعش در سوریه صورت می‌گیرد.
تشنج بین واشنگتن و تهران پس از خروج آمریکا از برجام شدت گرفت.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی، تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی در تلاش برای جنگ روانی و القای انزوای ایران است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала