مخالفت آلمان با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

© AFP 2023 / Odd AndersenМинистр иностранных дел Германии Хайко Маас в Берлине
Министр иностранных дел Германии Хайко Маас в Берлине - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه المان اعلام کرد، که برلین پس از ماجرای تنگه کرچ، از ایده تحریم های جدید علیه مسکو پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "رویترز" هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که با توجه به تلاش‌های در حال انجام برای تنش زدایی، برلین تمایلی به وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه بابت ماجرای اوکراین ندارد.
وزیر خارجه آلمان بعد از دیدار با همتای پرتگالی خود در لیسبون، پایتخت این کشور اظهار داشت: "بر این باورم در حال حاضرصحبت کردن از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه اشتباه خواهد بود زیرا تلاش‌هایی برای تنش زدایی در حال انجام است." 

اوکراین نیرو هایش را تا مرز های روسیه رساند - اسپوتنیک افغانستان
اوکراین نیرو هایش را تا مرز های روسیه رساند

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در ادامه اظهار داشت: «از سوی آلمان برای تحریم‌های جدید علیه روسیه هیچگونه پیشنهادی صورت نخواهد گرفت.
وی گفت تا هنوز هیچگونه اجماعی در اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید وجود نندارد.
این در حالی است که رئیس‌جمهور اوکراین از جامعه بین‌المللی به‌ویژه غرب درخواست کرده تا با حمایت از کی‌یف، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع شود.
گپترو پروشنکوگ رئیس‌جمهور اوکراین در یادداشتی که برای روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته، تاکید کرد که غرب باید وارد عمل شود تا روسیه به رفتارهای تهاجمی خود علیه اوکراین ادامه ندهد.
گفتنی است که در روزهای گذشته سه کشتی جنگی اوکراین با نقض قوانین بین‌المللی وارد آب‌های روسیه در بندر کرچ در کریمه شدند و با واکنش فوری نیروهای روس مواجه گشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала