ارسال فضاپیمای چین به نیمه تاریک مهتاب

© AP Photo / Cai Yang/Xinhua via APارسال فضاپیمای چین به نیمه تاریک مهتاب
ارسال فضاپیمای چین به نیمه تاریک مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چینی‌ها امروز هشتم دسامبر برای نخستین بار یک فضاپیما را به نیمه تاریک کره ماه اعزام کردند. این فضاپیما Xichang -4 نام دارد.

به گزارش اسپوتنیک، در مورد نیمه تاریک ماه که همیشه پشت به زمین قرار دارد و نور چندانی دریافت نمی‌کند، اطلاعات زیادی وجود ندارد و قرار است در جریان این بررسی علمی مشخص شود آیا در این بخش از کره ماه امکان رویش هیچ گیاهی و تداوم حیات وجود دارد یا خیر.
چین برای نخستین بار یک فضاپیما را به این قسمت از مهتاب ارسال کرد.در جریان این ماموریت یک ماه نورد توسط یک فضاپیما بر روی سطح این قمر زمین قرار می‌گیرد. پرتاب فضاپیمای یادشده از مرکز ماهواره‌ای Xichang در ولایت سیچوان صورت گرفت. این فضاپیما در نزدیکی قطب جنوب مستقر شده و از منطقه فرود تصویربرداری خواهد کرد. بررسی لایه‌های مختلف کره ماه با استفاده از یک فناوری پیشرفته راداری از جمله دیگر وظایف محوله به فضاپیمای چینی در این ماموریت است.
ماه نورد چینی هم ترکیبات معدنی این سیاره را با استفاده از اسپکترومتر مادون قرمزبررسی می‌کند تا بتوان به سیر تکامل ماه و تغییرات رخ داده در ان پی برد. اولین بار در سال 1959 فضاپیمای بدون سرنشین روسی به نام لونا 3 از نیمه تاریک ماه عکس برداری کرد، اما تا به حال هیچ فضاپیمایی بر روی این قسمت از ماه فرود نیامده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала