برندۀ جایزه نوبل از رفتار ضدانسانی امریکا با مهاجرین انتقاد کرد

CC BY 2.0 / Southbank Centre / Malala Yousafzaiبرندۀ جایزه نوبل از رفتار ضدانسانی امریکا با مهاجرین انتقاد کرد
برندۀ جایزه نوبل از رفتار ضدانسانی امریکا با مهاجرین انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برنده پاکستانی جایزه نوبل که برای دریافت یک جایزه دیگر به امریکا سفر کرده است از رفتار دولتمردان این کشور با مهاجرین خارجی انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ملاله یوسف‌زی دختر پاکستانی که پیش از این جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است اعلام کرد: دولت امریکا با گاز اشک آور به مردم ستمدیده‌ای که به این کشور پناه آورده‌اند حمله نکند.
وی تصریح کرد: این افراد مورد ظلم واقع شده‌اند و حق آنان این نیست که امریکا آنان را مورد حمله قرار داده و مجروحشان کند.

کاخ سفید به نظامیان امریکایی اجازهٔ شلیک بر مهاجرین را داد - اسپوتنیک افغانستان
کاخ سفید به نظامیان امریکایی اجازهٔ شلیک بر مهاجرین را داد

ملاله یوسف‌زی که در مراسم دریافت جائزه‌ای در دانشگاه هاروارد سخن می گفت، اضافه کرد: دولت مردان امریکا نباید تصور کنند که این افراد در مهاجر شدن خود نقش دارند، شرایط بد اجتماعی و اشتباهات سیاستمداران باعث شده تا آنها مجبور شوند خانه و کاشانه خود را ترک کنند.
وی افزود: ما در کشورمان با پدیده تروریسم مبارزه کردیم و سختی های حضور افراط گرایان را به صورت کامل چشیده‌ایم، پیش از ظهور تروریست‌ها مناطق مختلف پاکستان کاملا امن بودند و ما میزبان توریست‌های سراسر جهان بودیم ولی از زمانی که تروریست‌ها فعالیت‌های خود را آغاز کردند پای گردشگران از پاکستان قطع شد.
این بانوی پاکستانی گفت: دولتمردان امریکا و دیگر کشورهای اروپایی باید خود را جای مهاجرین بگذارند، اگر خود آنها این وضع را داشتند و به علت حضور افراط گرایان مجبور به ترک خانه و کاشانه می‌شدند آیا دوست داشتند این برخورد با آنها صورت بگیرد.
یوسف‌زی تاکید کرد: امریکا مدعی مبارزه با تروریسم است و یکی از جدی‌ترین اقدامات در مبارزه با تروریسم این است که برای مهاجرین و افرادی که از ترس نا‌امنی آواره شده‌اند سرپناهی ایجاد کرد.
گفتنی است ترامپ پیش از روی کار آمدن نیز وعده داده بود با مهاجرین مکزیکی برخورد کند و حتی در تمام نقاط مرزی دو کشور حصار کشی انجام دهد.
ملاله یوسف‌زی اهل ایالت خیبرپختونخوا پاکستان است و مدت ها توسط تروریست ها ربوده شده و مورد شکنجه قرار گرفته بود، او به دلیل مقاومتی که از خود نشان داد و تلاش برای مبارزه با تروریسم جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала