نگرانی کشورهای اروپایی از افزایش خطر راکت‌های ایرانی

© AP Photo / Ebrahim Norooziنگرانی کشورهای اروپایی از افزایش خطر راکت‌های ایرانی
نگرانی کشورهای اروپایی از افزایش خطر راکت‌های ایرانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علاوه بر اینکه ایران شمار آزمایش‌های راکتی اش را بیش از دو برابر افزایش داده است، راکت‌های ایرانی می‌توانند به قلمرو برخی از کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا برسند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه آلمانی Welt am Sonntag، اطلاعات سازمان‌های جاسوسی کشورهای غربی حاکی از این اند که ایران در سال ۲۰۱۸ دست کم هفت آزمایش راکت‌های برد متوسط را انجام داده است که بعضی از آنها می‌توانند به قلمرو کشورهای جنوب غربی اتحادیهٔ اروپا برسند. علاوه بر این، ایران همچنان دست کم پنج آزمایش راکت‌های کوتاه برد و راکت‌های کروز را انجام داده است. نشریه خاطر نشان ساخته است که چنین اقدامات تهران در تضاد با قطعنامهٔ شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد.

ایران راکت بالستیک خود را آزمایش نمود - اسپوتنیک افغانستان
توسعه صنعت راکت سازی در ایران

نشریه نوشته است: "براساس اطلاعات  Welt am Sonntag، در سال ۲۰۱۷ در ایران چهار آزمایش راکت‌های برد متوسط و تنها یک راکت کوتاه برد انجام داده بود. در تناسب با این آمار، شمار آزمایش‌های راکتی در سال جاری بیشتر از دو برابر افزایش یافته است. چنین افزایش می‌تواند دلیل نگرانی چنانکه در تمام جهان، در آلمان نیز باشد".

هفته گذشته وزارت خارجه ایران در جواب به اتهامات آزمایش راکت‌های بالستیک، گفت که برنامهٔ راکتی ایران قطعنامهٔ سازمان ملل متحد را نقض نمی‌کند.

قبل از این مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا گفته بود که ایران آزمایش‌های راکت‌های بالستیک برد متوسط را انجام داده و قطعنامهٔ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала