سناتور امریکای: بدون ما، سعودی‌ها فارسی زبان میبودند

© AFP 2023 / Mandel Nganسناتور امریکای: بدون ما، سعودی‌ها فارسی زبان میبودند
سناتور امریکای: بدون ما، سعودی‌ها فارسی زبان میبودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سناتور ایالت متحده اعلام کرده است که اگر ما نمی بود سعودی‌ها ظرف یک هفته فارسی صحبت می‌کردند.

به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور امریکایی در انترویو خود با فاکس‌نیوز گفت: اگر امریکا در پهلوی عربستان نمی بود، سعودی ها مجبور میشدند در ظرف یک هفته زبان فارسی را بیاموزند.
این سناتور امریکایی همچنین در ادامه افزود: ما بسیار کمتر از آنچه آنها به ما محتاجند، به آنها نیاز داریم.
گراهام در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی و گزارش سیا درباره این قتل گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به مدت تقریباً دو سال به خاشقجی تمرکز کرده بود. این عملیات بسیار پیچیده بود و فرد مسئول اجرای آن، دست راست محمد بن سلمان است.
این سناتور امریکایی در ادامه افزود: من هرگز از هرنوع فروش تسلیحات به عربستان سعودی حمایت نخواهم کرد. محمد بن سلمان توپ مخربی است. فکر می‌کنم او دیوانه است. چه کسی با عقل سلیم فردی را به یک کنسولگری در ترکیه می‌برد و آن‌گونه بی‌رحمانه به کشتن می‌دهد و تصور می‌کند که می تواند قسر در برود.
گفتنی است محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی متهم به دادن دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه است.

گراهام افزود: من این ایده را قبول ندارم که ما باید به رژیمی خون‌ریز و فرد آدم‌کشی همچون محمد بن سلمان متوسل شویم تا از آمریکا در مقابل ایران حفاظت کنیم. کاملاً برعکس، معتقدم با توسل به او، ما به توانایی خود در اداره منطقه آسیب می‌زنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала