اجداد ما کیها بودند+عکس

© Sputnikاجداد ما کیها بودند
اجداد ما کیها بودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استخوان های استرالوپیته سین ها در آفریقای جنوبی کشف شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه علمی«بیورکسیو»، گروپ بین المللی دانشمندان ثابت کردند که اسکلیت شادی های آدم نما که در غار «استرک فونتین» یافت شده است به نوع جدید استرالوپیته سین اختصاص دارند.

استرک‌فونتین یک میراث ملی آفریقای جنوبی است. مجموعهٔ غارهای استرک‌فونتین محل زندگی شمار بزرگی از گونه‌های وحشی آفریقایی است. تعداد زیادی از باقیمانده‌های بشری انسان‌های اولیه در چند دههٔ گذشته در این سایت پیدا شده‌است. این استخوان ها به جنوبی‌کپی (استرالوپیتکوس)، انسان اولیه و پرامردم (پارانتروپوس) نسبت داده شده‌است.

غارهای استرک‌فونتَین به معنی چشمهٔ قوی، مجموعه‌ای از غارهای آهکی است که مورد توجه ویژهٔ محققین دیرینه-انسان‌شناس قرار دارد. این مجموعه در حدود 40 کیلومتری شمال غرب ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی واقع شده‌است.

​استخوان های استرالوپیته سین ها ابتدا در سال 1924 در آفریقای جنوبی یافت شدند. این نوع میمون های آدم نمای بزرگسال را در سال 1936 در غارهای استرک‌فونتَین کشف کردند.
اواسط دهه 1990 میلادی، اسکلت تقریبا کامل StW 573 استرالوپیته سین کشف شد که از ویژگی های خاصی برخوردار بود. سن این موجود به 3 ملیون و 670 هزار سال می رسید که او را « لیلتل فوت» (پا کوچک) نامیدند.
به عقیده دانشمندان ویژگی های متفاوت این میمون آدم نما تائیدی بر آن است که این موجود نماینده نوع جداگانه استرالوپیته سین و نه زیرنوع آفریقایی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала