دشمنی یا رقابت؟ اشتباه امریکا در روابط با روسیه چیست؟

CC0 / Pixabay / دشمنی یا رقابت؟ اشتباه امریکا در روابط با روسیه چیست؟
دشمنی  یا رقابت؟ اشتباه امریکا در روابط با روسیه چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان امریکایی روابط امریکا با روسیه را به بررسی گرفته اند و به اشتباهات امریکا در مورد این روابط اشاره نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس گوزدیف، سردبیر مجله امریکایی Interests Nicholas می نویسد: مقامات کنونی ایالات متحده تجربه و صبر را برای مقابله با رقبای خود ندارند، بنابراین استراتژی فعلی ایالات متحده در مورد روسیه کاملا درست نیست.
به گفته وی، سیاست واشنگتن در رابطه با مسکو باید بر اساس دو اصل متداول استوار باشد: جلوگیری و متوقف کردن آنعده اقدامات روسیه که امریکا با آن موافق نیست. اما درعین حال برای برقراری روبط با روسیه نیز باید تلاش صورت گیرد.
کارشناس می نویسد: ایالات متحده امریکا در عمل، قادر به انجام این اصول نیست، و دلیل عدم چنین توانیی همان واقعیت است که سیاست مداران امریکایی تا هنوز جهان را همانند در دهه 1990می بینند، زمانی که یگانه رهبر ایالات متحده بود،.
در آن زمان هیچ کشوری یا گروهی از کشورها نمیتوانستند از به اجرا درآوردن پلان های ایالات متحده در عرصه بین المللی جلوگیری کنند.
گوزدییف خاطر نشان می سازد که آن زمان همه کشور ها یا موافق چنین سیاست های امریکا بودند و یا به سادگی نمی توانستند مخالفت شان را ابراز کنند؛ چرا که آنها نه قدرت و نه هم ابزاری برای این مخالفت در اختیار نداشتند.
در حال حاضر، با نزدیک شدن به اواسط قرن بیست و یکم، جهان از نظر قوانین کلی تاریخ بشری «به حالت عادی بازگشته است.
ایالات متحده همچنان نیروی نظامی و اقتصادی اصلی باقیمانده است، اما در حال حاضر کشورهای عرض وجود نموده اند که قدرت و ابزارهایی برای مقابله با سلطه ایالات متحده و دفاع از منافع خود را در اختیار دارند. اما به گفته سردبیر این نشریه، سیاست مداران امریکایی تجربه و شکیبایی آنرا ندارند تا با این قدرت ها مقابله کنند. 

تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند - اسپوتنیک افغانستان
تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند

وی می گوید؛ به طور خاص، ایالات متحده تفاوت بین اصطلاحات "رقیب" و "دشمن" را درک نمی کند. آنها عادت کرده اند همه را با هم پیوند دهند. آنها "سیاستمداران امریکایی" باور دارند که هر گونه رقابت نشانه ای از خصومت است.
کارشناس تاکید می کند که به همین دلیل است که در رابطه با شرکای قدیمی در اروپا و آسیا به طور مداوم تنش ها در حال افزایش است.
امریکا نیاز دارد تا در روابط با روسیه دو مفهوم "خصومت" و رقابت" را از هم تفکیک کند
اگر در دهه 1990 میلادی روسیه می خواست جزء از غرب باشد، در حال حاضر شرایط تغییر نموده و روسیه سیاست خود را دنبال می کند و برای ایالات متحده یک رقیب جدی است، نه یک دشمن.
کارشناس می افزاید، با توجه به حجم اقتصاد و توانایی های نظامی روسیه، برای مقابله با این کشور به عنوان یک رقیب جدی، لازم است بدانیم که چگونه با آن رقابت می کنیم، وی به عنوان مثال به«اثربخشی» تحریم های ضد روسیه و همچنین عملیات موفق روسیه در سوریه اشاره می کند.

کارشناس در اخیر می گوید که روسیه به وضوحات نشان داده است که در کوتاه مدت و میان مدت، نیروها و منابع کافی برای مقابله با ایالات متحده در اختیار دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

سردبیر National Interest در اخیر خاطر نشان می سازد که سیاستمداران امریکایی باید تصمیم بگیرند که کدام مسیر استراتژیک را انتخاب نمایند. مسیر اول این که حریف تقریبا مساوی را به یک شریک تقریبا برابر تبدیل کند، مسیر دوم این که یک حریف تقریبا مساوی (و دشمن بالقوه) را به یک حریف تبدیل کنیم که بسیار ضعیف تر از امریکا باشد که این مسر تقریبا غیر ممکن است.
کارشناس می گوید، نباید فراموش کرد که این مسیر ها کاملا از هم متفاوت است و نیاز به رویکرد های متفاوت دارد، زیرا حرف بر سریک قدرت هسته‌ای مطرح بحث است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала