همکاری های امنیتی، محور نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین

© AP Photo / B.K. Bangashهمکاری های امنیتی، محور نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین
همکاری های امنیتی، محور نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه می گوید محور گفت‌وگوی نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین همکاری‌های امنیتی و مرزی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "روزنامه هشت صبح" وزارت خارجه می‌گوید که نشست سه‌جانبه افغانستان،‌ پاکستان و چین روز شنبه آینده، (24 قوس) در کابل برگزار می‌شود و در این نشست وزیران هر سه کشور، روی همکاری‌های امنیتی و مرزی گفت‌وگو خواهند کرد.
یک منبع معتبر از وزارت خارجه خبرداد که در این نشست هیأت کشور‌های چین و پاکستان در سطح وزیران خارجه‌ی‌شان اشتراک می‌کنند و یک توافق‌نامه همکاری‌های امنیتی و مرزی میان افغانستان، پاکستان و چین در قصر چهارچنار ارگ ریاست جمهوری در حضور رییس جمهور به امضا می‌رسد.
این منبع که نخواست نامش گرفته شود، افزود: «نشست سه‌جانبه انکشاف بسیار خوبی میان سه کشور است، مناسبات مرزی و تشویش‌های سرحدی که در خط دیورند میان افغانستان و پاکستان وجود دارد،‌ بسیار پیچیده است و در این اواخر چین هم این گونه تشویش‌ها را دارد، دولت افغانستان و چین در تلاش مشترک می‌خواهند که از بابت تهدید‌های امنیتی و سرحدی که متوجه‌شان است، راه‌حلی پیدا بکنند و پاکستان را جز آن بسازند تا آن کشور نیز در این رابطه احساس مسوولیت بکند.»
منبع جزییات بیش‌تر در مورد محتوای این تفاهم‌نامه ارایه نکرد، اما اعلام آماده‌گی حضور وزیر خارجه چین و هیأت هم‌راه‌شان را در این نشست مؤثر دانست و گفت که حضور سنگین چین در این نشست سبب شده است که پاکستان تن به امضای این طور تفاهم‌نامه بدهد.
این منبع معتبر ابراز امیدواری کرد که پاکستان با تلاش چین در مسایل امنیتی افغانستان، پس از این صادقانه کار خواهد کرد.
نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین سال گذشته در شهر بیجنیگ چین برگزار شده بود. در این نشست، وزیران خارجه چین، افغانستان و پاکستان در بیجنیگ تلاش کرده بودند تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد کاسته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала