فاجعه‌ای بدتر از قتل خاشقجی توسط داماد ترامپ

© REUTERS / Kevin Lamarqueفاجعه‌ای بدتر از قتل خاشقجی توسط داماد ترامپ
فاجعه‌ای بدتر از قتل خاشقجی توسط داماد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فجیع تر از مساله قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار سعودی، دفاع "جرد کوشنر" داماد و مشاور ترامپ از "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی بود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "رای الیوم" روز چهارشنبه در سرمقاله خود نوشت: بخش اعظمی از مشکلات عربستان به روابط شخصی و دوستی کوشنر با بن سلمان و گوش دادن وی به توصیه های داماد ترامپ بویژه در پرونده «معامله قرن» و تلاش برای ترویج آن به منظور حل مساله فلسطین و نیز صرف صدها میلیارد دالر برای خرید تسلیحات نظامی و سرمایه گذاری در آمریکا بازمی گردد.
در این مطلب یاد آوری شده است که کوشنر بالاخره سکوت خود را درباره متهم ساختن بن سلمان از سوی موسسات امریکایی به دست داشتن در قتل خاشقجی و صدور دستور از سوی ولیعهد سعودی برای انجام این قتل و مثله و مخفی کردن جسد، شکست و در شبکه «فاکس نیوز» دوست عربستانی خود را مردی اصلاح طلب معرفی کرد که نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد و نیز مدعی شد، «سیا» اعلام کرده که کسی که قتل قاشقجی را دستور داده از مقامات سعودی نبوده است.
این روزنامه نوشت که کوشنر در واقع یک بار سنگین بر دوش ترامپ و متحدان آن است، به این دلیل که سابقه اش آلوده به لکه های سیاه است،هم به لحاظ سیاسی و هم از لحاظ تجارتی. او پشت پرده بسیاری از استعفاهای مسئولان کاخ سفید قرار دارد. زورگویی ها و کم تجربگی او باعث شده که صبر برخی از کارمندان عالی رتبه به سر آید و برخی امتیازات امنیتی را از وی سلب کنند.
رای الیوم اضافه کرد که دمکرات ها که در ماه گذشته میلادی اغلب کرسی های کنگره را بدست آوردند، پرونده قتل خاشقچی را در راس اولویت های خود قرا خواهند داد و از آن نه تنها برای کنار زدن کوشنر بلکه پایین کشیدن ترامپ و چه بسا بن سلمان استفاده خواهند کرد.
اما جمهوری خواهان هم که اکثریت مجلس سنا را در دست دارند نیز با تمام اقدامات بن سلمان موافق نیستند و برخی مانند «لیندسی گراهام»، «باب کورکر» و «مارکو روبیو» سناتورهایی هستند که خواستار اعمال شدن تحریم علیه عربستان و توقف فروش سلاح به این کشور به دلیل جنگ یمن و قتل خاشقجی هستند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала