سنا: سقوط پیهم چرخبال های روسی ارتش پرسش برانگیز است

© US Army / 1st Lt. Veronica Aguilaسنا: سقوط پیهم چرخبال های روسی ارتش پرسش برانگیز است
سنا: سقوط پیهم چرخبال های روسی ارتش پرسش برانگیز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای سنای افغانستان تکرار سریالی سقوط بالگردهای روسی ارتش کشور را مشکوک و نگران کننده عنوان کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا در نشست روز گذشته این مجلس از سقوط پی‌هم چرخبال‌های ارتش در نقاط مختلف کشور ابراز نگرانی کرد.
رئیس سنای افغانستان اعلام کرد که وزارت دفاع بویژه فرماندهی نیروهای هوایی کشور باید برای جلوگیری از سقوط دوامدار چرخبال های ارتش تدابیری اتخاذ کنند.
رئیس سنا خواستار توضیحات رسمی مقامات وزارت دفاع درباره چرایی سقوط بالگردهای ارتش کشور شده است.
آقای مسلم یار گفت: "این وضعیت (سقوط چرخبال‌های ارتش) دردآور است و وزارت دفاع ملی به ویژه اداره قوای هوایی کشور باید مسوولیت خود را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث درست انجام دهند."

او به کمیسیون امور دفاعی مجلس سنا هدایت داد تا مقام‌های و مسوولان مربوط را در این مورد استجواب کرده و پاسخ واضح در رابطه از آنان بخواهند که مشکل در چیست؟

گلالی اکبری دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: "سقوط چرخبال‌های ارتش مشکوک و سوال برانگیز است؛ زیرا در تمامی سال‌های دوران مقاومت این‌قدر چرخبال‌ سقوط نکرده بود که هم اکنون در یک سال اخیر حدود 10 چرخبال سقوط کرده است."

خانم اکبری افزود که پیلوت‌های ارتش با هزینه‌های هنگفت آموزش می‌بنند ولی همه روزه یکتن آنان در حوادث سقوط چرخبال‌ها به شهادت می‌رسند.

به گفته او، اگر چرخبال‌ها کهنه اند، درست ترمیم شوند و یا به دلیل اینکه این چرخبال‌ها ساخت روسی اند ترمیم نمی‌شود هم باید دلیل آن روشن گردد تا نیروهای ارتش تلف نشوند.
در یک سال اخیر بیش از 10 فروند بالگرد روسی ارتش از نوع «مای 17» دچار سوانح هوایی شده و سقوط کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала