مرگ یک نوجوان به دلیل برق گرفتگی از طریق "گوشکی"

© Flickr / Jonathan Grossمرگ یک نوجوان به دلیل برق گرفتگی از طریق "گوشکی"
مرگ یک نوجوان به دلیل برق گرفتگی از طریق گوشکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نوجوان شانزده سال مالزیایی به دلیل برق گرفتگی از طریق "گوشکی" جان خود را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Sun، محمد زهیرین شانزده ساله مالزیایی به دلیل برق گرفتگی از طریق "گوشکی" جان خود را از دست داد. این اتفاق یک هفته پیش در مالزی رخ داد.
در گزارش پولیس پس از حادثه آمده آثار خونریزی در گوش چپ این کودک پس از مرگش مشاهده شده است.
این نوجوان توسط مادرش در اطاقی خوابش پیدا شد. مادرش به فکر آن بود که وی خواب کرده و بعداً با تلاش که کرد نتوانستم کودکش را از خواب بیدار کند و به امبولانس زنگ زد، زمانیکه خدمات نجات رسیدند و دیدن که این نوجوان از بین رفته است.

دلیل انفجار تلفون‌های سامسونگ گلکسی نوت7 - اسپوتنیک افغانستان
دلیل انفجار تلفون‌های سامسونگ گلکسی نوت7

به گفته خدمات نجات هیچ نشان در بدن وی دیده نشده بود که عامل مرگ وی را تعیین کند. تنها چیزی که دیده شد خونریزی در گوش چپ این کودک بود.
این اولین بار نیست که تجهیزات و گجت های الکترونیکی باعث برق گرفتگی و مرگ کاربران می‌شوند. برای مثال در سال 2016 زنی در زمان شارژ گوشی خود دچار برق گرفتگی شده بود و در سال 2017 نیز یک مرد برتانیاوی به دلیل افتادن تلفن همراه خود در وان حمام در زمان استحمام دچار برق گرفتگی و مرگ شده بود. این پدیده را می‌توان از چند جنبه مورد بررسی قرار داد. در نگاه اول باید اعتراف کرد نحوه استفاده ما از گجت ها به گونه‌ای است که عموماً خطرات استفاده از آنها در موقعیت های خاص مورد توجه قرار نمی‌گیرند. در درجه دوم نیز می‌توان به افزایش روز افزون استفاده از تجهیزات جانبی غیر استاندارد در بسیاری از نقاط جهان از کشورهای در حال توسعه گرفته تا کشورهای صنعتی اشاره کرد. ساخته شدن تجهیزاتی مانند کابل و چارچر و عدم وجود استانداردهای سختگیرانه و کافی بر روی تولید کنندگان در سال های اخیر باعث بروز اتفاقات بسیار زیادی از جمله آتش‌سوزی و انفجار دستگاه ها، برق گرفتگی و حتی مرگ افراد شده است. کارشناسان توصیه می‌کنند تا حد امکان از خرید تجهیزات جانبی ساخته شده توسط شرکت های ناشناس و نامعتبر خودداری کنید و در زمان خرید این وسایل به اطمینان بخش بودن برند آن توجه داشته باشید. همچنان تلاش کنید الگوی استفاده از گجت ها را در موقعیت های خاص تغییر دهید و برای مثال در زمان دوش گرفتن هرگز از گوشی موبایل خود استفاده نکنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала