تحقیق درباره هزینه های مراسم تحلیف دونالد ترامپ

© AFP 2023 / Mark Ralstonتحقیق درباره هزینه های مراسم تحلیف دونالد ترامپ
تحقیق درباره هزینه های مراسم تحلیف دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستان‌های فدرال امریکا در حال تحقیق درباره هزینه های مراسم رئیس جمهور کنونی این کشور هستند.

Инаугурация избранного президента США Дональда Трампа в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
برتری مراسم تحلیف ترامپ نسبت به اوباما
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، منابع آگاه گفته اند، که دادستان های فدرال ایالات متحده امریکا در حال تحقیق درباره این مساله هستند، که آیا کمیته تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا از 107 میلیون دالری که از سوی کمک کنندگان به برگزاری این مراسم تامین شده است، سوء استفاده کرده است یا نه.

بر اساس این گزارش تحقیقات اولیه دفتر دادستان کل منهتن در خصوص این مساله است که آیا برخی از کمک کنندگان به کمیته مراسم تحلیف ترامپ، این پول را در ازای دریافت امتیازات سیاسی از دولت امریکا اعطا کرده اند یا نه. برخی اتهامات وجود دارد که افراد اعطا کننده کمک های مالی به کمیته تحلیف ترامپ قصد نفوذ بر پست های دولتی یا دستیابی به امتیازات سیاسی خاصی را داشته اند.

سخنگوی دادستان منهتن حاضر به ارائه توضیح در این باره نشده است.

رودی جولیانی وکیل ترامپ در این باره گفته است: رئیس جمهور امریکا هیچ دخالتی در امور کمیته تحلیف نداشته است. آخرین کاری که ترامپ فرصت انجام آن را داشته است، تامین منابع مالی برای تحلیف بوده است.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره تاکید کرده است: ترامپ یا ملانیا همسرش هیچ پیوندی با مراسم تحلیف نداشته اند. بزرگترین کاری که رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود انجام داده است، این بوده که به اینجا بیاید و دست خودش را بالا ببرد و ادای سوگند کند.

این گزارش افزود: تحقیقات مربوط به کمیته تحلیف ترامپ از آنجا آغاز شده است که برخی اسناد و مدارک در جریان تحقیقات از مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ کشف شده است. کوهن روز چهارشنبه به خاطر پرداخت حق السکوت به دو زن که دارای روابط نامشروع با ترامپ بوده اند به سه سال زندان محکوم شده است. البته ترامپ ادعا کرده است که هیچ گونه دستوری به کوهن برای پرداخت این حق السکوت نداده است.

تحقیقات درباره اقدامات کمیته مراسم تحلیف ترامپ در شرایطی آغاز می شود، که ترامپ و کاخ سفید پیش از این هدف تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه قرار داشته اند. کمپین انتخاباتی ترامپ متهم به پیوند با مقام های روسی شده است، این اتهام از سوی ترامپ و مقام های روسی رد شده است.

یادآوری می کنیم، که محفل تحلیف دونالد ترامپ در 20 جنوری 2017 در واشنگتن برگزار شد. در ابتدا مبلغ کمک های خصوصی برای این مراسم توسط سازمان ها 90 میلیون دالر تخمین زده شده بود. در مقایسه برای نخستین مراسم تحلیف باراک اوباما 44 مین رئیس جمهور ایالات متحده 55 میلیون دالر و برای مراسم دور دوم رئیس جمهوری باراک اوباما 43 میلیون دالر گردآوری شده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала