معترضین واسکت زرد به اسرائیل رسیدند

© Sputnikمعترضین واسکت زرد به اسرائیل رسیدند
معترضین واسکت زرد به اسرائیل رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات واسکت زردها در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی به سرزمین های اشغالی و خیابان های بیت المقدس رسید.

به گزارش اسپوتنیک، تارنمای روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرانوت خبر داد، حدود ۲۵۰ معترض که همانند شهروندان فرانسوی واسکت های زرد رنگ بر تن دارند روز جمعه در اعتراض به گرانی مواد غذایی و افزایش هزینه های زندگی به خیابان ها آمدند.
از سوی دیگر صدها مامور پلیس نیز در محل برپایی تظاهرات مستقر شده و به گفته منابع انتظامی، انتظار می رود که در برخی مناطق شهر راه بندان ایجاد شود.
چندی پیش سازمان اسرائیلی 'یاد عذرا شولامیت' خبر داده بود که هزاران خانواده در این سرزمین با گرسنگی دست و پنجه نرم کرده و فقر مفرط و بی پولی، والدین را مجبور می کند بین غذا و دارو یکی را انتخاب کنند،حال آنکه پولی برای خرید اسباب بازی یا گدی برای کودکان باقی نمی ماند.
آریه لوری موسس سازمان مذکور گفت که به رغم توزیع هزاران بسته مواد غذایی در هفته و تغذیه صدها نفر در طول روز، این حجم از کمک ها هنوز ناچیز است و به کمک های بیشتری نیاز است.
به گزارش ایرنا، نزدیک به پنج هفته پس از آغاز اعتراضات واسکت زردها در فرانسه، تظاهرات مشابهی به تاسی از این اقدام در دور و نزدیک از جمله بلژیک، هالند، مونته نگرو و اردن در اعتراض به اوضاع معیشتی و سیاست های اقتصادی برپا شده است.
در همین حال، دولت مصر خرید و فروش جلیقه های زرد رنگ را از بیم برپایی تظاهرات مشابه ممنوع کرده و یک وکیل را به اتهام پوشیدن این تن پوش به زندان محکوم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала