کرزی: دولت توانایی برگزاری انتخابات را ندارد

© Sputnik / Alexandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: دولت توانایی برگزاری انتخابات را ندارد
کرزی: دولت توانایی برگزاری انتخابات را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سابق افغانستان اعلام کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده مهم است، اما باید صلح برقرار شود تا مردم بتوانند از حق رای خودشان استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که تلاش‌های صلح افغانستان افزایش یافته است برخی از رهبران سیاسی خواستار تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شدند.
از نظر برخی از رهبران سیاسی و نهادهای نظارت کننده دولت افغانستان در شرایط کنونی توان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را ندارد.
«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان به رادیوی پشتو زبان چین گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان گرچه موضوعی بسیار مهم است اما صلح بسیار مهمتر از آن است.
وی تصریح کرد که پس از برقراری صلح در افغانستان باید انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شود. در شرایط کنونی ظرفیت برگزاری انتخابات شفاف و سراسری وجود ندارد.
وی همچنین نقش چین در روند صلح افغانستان را سازنده توصیف کرد و خواستار کمک این کشور در راستای بهیود روابط کابل-اسلام‌آباد شد.
طرح تعویق انتخابات ریاست جمهوری به دلیل توافق احتمالی صلح با طالبان پیش از این توسط «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا مطرح شده بود که مخالفت صریح دولت افغانستان را در پی داشت.
احزاب سیاسی افغانستان نیز پیش از این خواستار تعویق انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل حکومت موقت برای توافق صلح با طالبان و برگزاری انتخابات در این کشور شده بودند.
در حال حاضر کمتر از 5 ماه به زمان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است.
مداخله دولت در امور انتخاباتی، ضعف کمیسیون انتخابات و نبود امنیت که انتخابات در مناطق محدودی برگزار خواهد شد از جمله عوامل اساسی هستند که مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تهدید می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала