واکنش تندعربستان به قطعنامه های ضد سعودی سنای امریکا علیه این کشور

© AFP 2023 / Ozan Koseواکنش تندعربستان به قطعنامه های ضد سعودی سنای امریکا علیه این کشور
واکنش تندعربستان به قطعنامه های ضد سعودی سنای امریکا علیه این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی اقدام مجلس سنای امریکا در تصویب دو قطعنامه علیه این کشور را به شدت محکوم و آنها را مداخله آشکار در امور داخلی خود عنوان کرد.

عربستان سعودی قطعنامه‌های سنای امریکا در مورد پایان حمایت نظامی از ائتلاف به رهبری ریاض و نیز معرفی «محمد بن‌سلمان» ولیعهد به‌عنوان مسئول قتل "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد سعودی را به شدت محکوم کرده است.
وزارت خارجه عربستان، روز گذشته در بیانیه‌ای تأکید کرد: "پادشاهی عربستان تازه‌ترین مواضع سنای امریکا ، که بر پایه ادعاهای غیرواقعی بنا شده را محکوم، و قاطعانه اعلام می‌کند هیچ‌ دخالتی در اوضاع داخلی کشور خود را نمی‌پذیرد".
یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان نیز تصریح کرد که موضع سنای امریکا ، که مبتنی بر ادعاها و اتهام‌های بی‌اساس علیه ریاض است، مداخله‌ای آشکار در امور داخلی عربستان به‌شمار می‌رود و باعث تضعیف جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عربستان می‌شود.
این مقام عربستانی با این حال، بر تمایل این کشور به ادامه و بهبود مناسبات با ایالات متحده امریکا تأکید کرد و اظهار داشت روابط این دو کشور، استراتژیک با پیوندهای عمیق سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.
طبق این گزارش، سنای امریکا ، هفته گذشته دو قطعنامه‌ تصویب کرد، که در یکی از آنها محمد بن‌سلمان مسئول قتل جمال خاشقجی معرفی شده و در قطعنامه دیگری، سناتورها خواستار پایان حمایت نظامی امریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن شده‌اند.
در حالی این قطعنامه‌ها 2 ماه پس از قتل جمال خاشقجی تصویب شدند که در این مدت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری امریکا بر نامشخص بودن مسؤول مرگ خاشقجی تاکید داشته و از پادشاهی عربستان به عنوان متحد واشنگتن تمجید کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала