ترس امریکا از درخواست کمک از روسیه

© Sputnik / Valeriy Melnikovترس امریکا از درخواست کمک از روسیه
ترس امریکا از درخواست کمک از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا از ترس کمک خواستن از روسیه، شرکت در تمرینات قطب شمال را رد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه امریکایی Business Insider، گارد ساحلی ایالات متحده به دلیل ترس از احتمال خرابی یگانه کشتی سنگین یخ شکن امریکایی و اینکه مجبور شود از روسیه درخواست کمک کند، از شرکت در تمرینات قطبی خود داری نمود.
یخ شکن امریکایی Polar Star"ستاره قطبی" که حدود 40 سال از عمر آن می گذرد تا هنوزمورد استفاده قرار دارد و فرماندهی پیشین گارد ساحلی امریکا، به خوبی ازاین امر آگاهی دارد، زیرا هنگامی که شورای امنیت ملی امریکا از وی خواست تا یخ شکن را از طریق مسیر دریای شمالی جهت شرکت در تمرینات "آزادی نیروی دریایی" ارسال کند؛ وی با آن مخالفت کرد.
وی در پاسخ خود در رابطه با این مخالفت ابراز داشت: " ما قطعات کشتی ها از نوع مشابه را جمع آوری نموده ایم تا این کشتی فعال باشد؛ و من نمی توانم تضمین کنم که هنگام تمرینات، اختلالات فنی جدی به میان نخواهد آمد. و اگر این کار شود، ما مجبور خواهیم شد از روسیه کمک بخواهیم تا آن را به محل امن کش نماید؛ که اکنون زمان آن نیست.
روزنامه زمان برگزاری تمرینات را مشخص نساخته اما فرمانده سابق گارد ساحلی در مورد شرکت نکردن در تمرینات در اوایل ماه دسامبر صحبت کرد.
پیشتر رسانه های امریکایی اعلام نمودند که، کشتی یخ شکن امریکایی در قطب شمال در یک حالت وحشتناک قرار دارد و در حال حاضر فقط دو کشتی شناور یخ شکن قدیمی قطبی امریکایی در این منطقه باقیمانده است.
در گزارش گفته شد که، بسیاری از کارشناسان امریکایی مدتهاست اعلام کرده اند که ایالات متحده از مدتها پیش در مسابقه قطب شمال به روسیه باخته است. زمانی که یک کشتی در یخ ها گیر میکند کشور های دیگر نیز می توانند کمک کنند اما مسأله دیگر زمانی است که دشمن تلاش می کند به منطقه اقتصادی منحصر به فرد ایالات متحده حمله کند ویا درگیرمسابقه تسلیحاتی با امریکا شود.
مطابق با این گزارش کارشناسان امریکایی نگران آن هستند که به دلیل افزایش قدرت بالقوه نظامی روسیه در قطب شمال،امریکا ممکن است نتواند از منافع خود در این منطقه دفاع کند.
سیاستمداران امریکایی در اخیر می افزایند: "ما یک قدرت بزرگ دریایی در جهان هستیم، اما فقط امیدوار هستیم که با کشتی های، ساخته شده دراویل سال های 1970، در رقابت در منطقه قطب شمال پیروز شوییم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала