دانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند

© Flickr / Alan Burnettدانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند
دانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان به اساس نتائیج تحقیقات علت افسردگی در بین مردم کهنسال را کمبود ویتامین D خوانده اند. برعلاوه این، کمبود این ویتامین میتواند برای انساج استخوانی عواقب منفی در قبال داشته باشد و به علت پروسه های التهابی و همچنان انکشاف مرض شکر – دیابیت – مبدل گردد.

کمبود ویتامین D در بدن شخص کهنسال در 75% موارد به افسردگی منجر میگردد. احتمال بلند وضع متشنج و افسرده در این صورت میتواند در جریان سه-چهار سال حفظ گردد. این نتائیج از تحقیقات بدست آمده که دانشمندان ترینیتی کالج دوبلن (TCD) انجام داده اند.

در تحقیقات TCD گفته شده، در سن پیری افسردگی میتواند بطور قابل ملاحظه بر فعالیت بدن تائثیر نماید و به انکشاف بسیاری امراض منتج گردد. ویتامین D تحت تائثیر تشعشعات ماورای بنفش تشکیل میشود و جذب عناصر مانند فاسفور و کلسیم و همچنان میتابولیزم به آن مربوط می باشد. کمبود این ویتامین میتواند برای انساج استخوانی عواقب منفی در قبال داشته باشد و به علت پروسه های التهابی و همچنان انکشاف مرض شکر مبدل گردد.

ایمون لیرد آمر گروپ تحقیقاتی TCD به نشریه «Irish Central» توضیح داد:« تحقیقات ما اساساً بر مشاهدات دراز مدت بر حالت افسرده مریضان متکی بود. نتائیج بدست آمده بیانگر آنند که کمبود ویتامین D میتواند بر سلامتی بدن در طول چندین سال اثر نماید و بازگشت افسردگی را تحریک کند». دانشمند افزود:« برای ایرلند این پرابلم جدی است». او یاداوری نمود که به اساس احصائیه هر باشنده ششم و در ماه های زمستان هر باشنده چهارم جزیره با کمبود ویتامین D مواجه می باشد.

CC0 / Pixabay / Meditationsدانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند
دانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند  - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند

پروفیسور لیرد اظهار امیدواری نمود که تحقیقات آنها حکومت را به ضرورت به کار هرچه فعالتر وقاعیوی و مولدین مواد غذایی را به تشویق این کار، تا مواد غذایی را توسط ویتامین ها غنی سازند، متقاعد خواهند ساخت. دانشمند توضیح داد:« کمبود این ویتامین مهم به آسانی توسط تغذیه درست جبران شده میتواند». لیرد گفت:« با تاسف، در ایرلند غنی سازی مواد غذایی توسط ویتامین D — کار داوطلبانه است و آن را فقط چند کمپنی تولیدی انجام میدهند».

© Flickr / Anna Barnettدانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند
دانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند  - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند

برای حفظ سطح نورمال ویتامین D باید حد اقل دو بار در هفته در جریان 10-30 دقیقه با بدن برهنه در زیر شعاع آفتاب قرار گرفت. در جمله محصولات غذایی این ویتامین بطور قابل ملاحظه در نباتات آبی و انواع چرب ماهیان — مانند، لوسوس (ماهی سرخ) و تریسکا وجود دارد.

© AP Photo / Suzanne Plunkettدانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند
دانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند  - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان علت افسردگی کهنسالان را معلوم نمودند

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала