لاوروف: وعده می دهم با اوکراین جنگ نخواهیم کرد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: وعده می دهم با اوکراین جنگ نخواهیم کرد
لاوروف: وعده می دهم با اوکراین جنگ نخواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد با وجود تشدید اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف، مسکو به دنبال آغاز جنگ با اوکراین نیست.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف؛ وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با رادیوی"کمسومولسکایا پراودا گفته است که مسکو به هیچ عنوان به دنبال آغاز یک نبرد نظامی علیه کی‌یف نیست اما رئیس‌جمهور اوکراین در حال طراحی یک رویداد تحریک‌آمیز در پایان ماه جاری میلادی است.
بنا بر این گزارش، لاوروف در گفت‌وگو با رادیوی «کمسومولسکایا پراودا» تأکید کرد: «ما وارد جنگ با اوکراین نخواهیم شد و تا این حد را می‌توانم به شما وعده دهم.
وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که در حال حاضر هیچ لزومی برای خدشه‌دار شدن روابط دیپلماتیک میان مسکو و کی‌یف نیز وجود ندارد. 


رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: "من تصور نمی‌کنم که قطع روابط ضروری باشد. مردم اوکراین تقصیری ندارند و اکثریت اوکراینی‌ها، اطمینان دارم که خواستار صلح برای کشورشان هستند و می‌خواهند از شر این دولت که مایه تأسف است، رهایی یافته و خواستار بازگرداندن روابط با روسیه به حالت عادی هستند."
لاوروف همچنین گفت، مسکو اطمینان دارد که کی‌یف به اقدامات تحریک آمیز خود در مرز با روسیه ادامه می‌دهد و علاوه بر این، روسیه از طرح‌های «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین برای طراحی حادثه‌ای تحریک‌آمیز در پایان ماه دسامبر مطلع است.
اوضاع در منطقه دریای آزوف صبح روز یک شنبه 25 نوامبر وخیم شد. سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند.
سرویس امنیتی فدرال روسیه گزارش داد که ماموران مرزی، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین راکه در روز یکشنبه در دریای سیاه دست به اقدامات تحریک آمیززده بودند ، توقیف نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала