ادامۀ نشست نماینده‌گان طالبان و امریکا در امارات

© Sputnikادامۀ نشست نماینده‌گان طالبان و امریکا در امارات
ادامۀ نشست نماینده‌گان طالبان و امریکا در امارات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‎های افغانستان روز سه‌شنبه (27 قوس) گزارش داده اند که گفتگوهای صلح در ابوظبی پایتخت امارات، همچنان ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان گفته اند که روزگذشته گفتگوهای تفصیلی با نماینده‌گان عربستان سعودی، امارات متحده عربی وپاکستان دربارۀ چه‌گونه‌گی بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان و نیز دربارۀ امن و بازسازی افغانستان، داشته‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته‌است که نماینده‌گان این گروه گفتگوهای ابتدایی با زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان داشته‌اند و این گفتگوها روز سه‌شنبه نیز، ادامه خواهند یافت.
درهمین حال؛ حکومت افغانستان می‌گوید که هیئت گفتگو کنندۀ حکومت به رهبری عبدالسلام رحیمی برای آغاز گفتگوهای نزدیکی با طالبان و گرفتن آماده‌گی برای گفتگوهای رو در رو میان دو طرف، به ابوظبی رسیده‌است.
اما روز گذشته، طالبان هرگونه دیدار با نماینده‌گان حکومت را رد کردند. 


همزمان با این، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور که او نیز در ابوظبی بود درصفحۀ تویترش به آمدن صلح درکشور ابراز خوشبینی کرده‌است.
از سویی دیگر، محمد فیصل، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفته‌است که پاکستان در کنار همکاران بین‌المللی و سایر شرکا متعهد به صلح و آشتی در افغانستان است.
او در صفحۀ تویترش نوشته‌است که امیدوارند مذاکرات امارات متحده عربی به پایان یافتن «خونریزی» در افغانستان کمک کند و صلح را در منطقه به ارمغان بیاورد.
یک سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا دربارۀ نشست امارات نبه گفته‌است که این نشست‌ها بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای ترویج گفتگو در داخل افغانستان در زمینه پایان دادن به نبرد طولانی در این کشور است.
او می‌افزاید: «ما از هر گونه اقداماتی که دولت پاکستان برای پیشبرد امنیت، ثبات و همکاری در جنوب آسیا پیش می‌رود، استقبال می‎کنیم از جمله تقویت مذاکرات میان طالبان، دولت افغانستان و دیگر افغان‌ها.»
او در ادامه گفت که در نامۀ اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا به عمران خان، نخست وزیر پاکستان تأکید کرد که کمک پاکستان به روند صلح افغانستان برای ایجاد یک همکاری پایدار میان امریکا و پاکستان، ضروری است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала