واکنش مسکو به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد

© Sputnik / Andrei Stenin  /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد
واکنش مسکو به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معین وزارت امور خارجه روسیه میگوید که مسکو استقرار راکت های زمینی امریکا را بی جوب نمی‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معین وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با روزنامه «کامیرسانت» در جواب سوالی در مورد احتمال لغو پیمان منع راکت های هستوی میان برد اظهار داشت که ایالات متحده و کشورهای اروپایی باید آگاه باشند که روسیه نمیتواند استقرار راکت های زمینی میان برد و کوتاه برد امریکا، که مسکو و متحدان اش را تهدید کند، را نادیده بگیرد.

ریابکوف: «ما مجبور خواهیم شد، اقدامات جبرانی انجام دهیم.»

به گفته معین وزارت امور خارجه روسیه، واشنگتن از طریق کانال های دوجانبه سیاسی در سطح بالا به مسکو اطلاع داده است که تصمیم امریکا برای خروج از از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد نهایی میباشد.

قابل یادآوری است، ۲۰ اکتوبر سال روان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.

به باور کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هدف خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد، استقرار این نوع راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه و چین میباشد. 

در عین حال، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در ماه اکتوبر هنگام بازدید از مسکو اعلام کرد که امریکا در مورد استقرار راکت ها در نزدیکی خاک روسیه، که توانایی رسیدن به مسکو را دارند، تصمیم نهایی نگرفته است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала