دلیل خروج سربازان امریکایی از سوریه معلوم شد

© AFP 2023 / USMCدلیل خروج سربازان امریکایی از سوریه معلوم شد
دلیل خروج سربازان امریکایی از سوریه معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان سوریه به خروج سربازان مسلح امریکایی از خاک این کشور واکنش نشان داده و دلیل خروخ آنها را ناشی از شکست طرح‌های واشنگتن دانست.

خالد العبود، رئیس‌ مجلس نمایندگان سوریه در یک گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی اسپوتنیک در باره اعلام خروج ناگهانی نیروهای امریکایی از خاک سوریه می‌گوید که نیروهای امریکایی از سوریه در نتیجه یک معامله یا مذاکره بین سوریه و امریکا و اروپا نبود بلکه به خاطر پایداری واستقامت دولت و کشور سوریه حاصل شد.
وی گفت: دولت سوریه با پایداری و قدرت خود در ایجاد ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی و در سایه جانفشانی ملت و درایت رهبران خود توانست تجاوزگری علیه سوریه را خنثی کند.
العبود تصریح کرد: سوریه اکنون کلید ثبات در منطقه و تقویت آن است و باید توجه داشت که امریکا شکست بزرگی در سطح منطقه و به طور مشخص در عرصه سوریه متحمل شد که باعث شد تا چرخشی در مواضع خود ایجاد کند و ما عملا اکنون اجرا شدن این چرخش را شاهد استیم.

ترامپ: تروریست های سوری را مغلوب ساختیم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: تروریست های سوری را مغلوب ساختیم

وی افزود تجاوزگری علیه سوریه با شکستی واقعی همراه بود که این امر بازتاب خود را بر ابزارها و طرف های منطقه ای برجای گذاشت. این پایداری دولت و ملت سوریه و این شکست امریکا بود که این کشور را وادار کرد که خروج خود از سوریه را به خاطر شکست اعلام کند زیرا واشنگتن دیگر حتی یک کلید در جغرافیای سوریه نداشت.
العبود اضافه کرد: امریکا نتوانست از اهرم های ایجاد هرج و مرج بهره برداری کند و این اهرم ها شکست خوردند. امریکا همچنان نتوانست در سوریه اهرمی برای فشار بر تصمیم گیری دولت سوریه و تصمیم گیری هم پیمانان آن ایجاد کند.
این در حالیست که رئیس‌جمهور امریکا دیروز در صفحه توییر خود نوشته بود که پس از شکست تروریستان سوری و دوباره گرفتن اراضی تحت کنترول آنها، زمان بازگشت نیروهایش به خانه فرا رسیده است.
پیش از این، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفته بود که نیروهای امریکایی بعد از اتمام ماموریت شان در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، دوباره به خانه باز می‌گردند.
سندرز گفت: "ما بازگرداندن نیروهای امریکایی به خانه را آغاز کرده ایم، از آن جاییکه به مرحله بعدی این ماموریت رسیده ایم".
پیش از این، وال استریت ژورنال، با اشاره به منابع، گزارش داد ایالات متحده امریکا در حال آماده سازی کامل خروج نیروهایش از شمال شرق سوریه است.
دگروال رب منینگ در مورد آماده سازی امریکا برا ی خروج نیروهایش از سوریه می‌گوید که با وجود خروخ نیروهای امریکایی از سوریه ایالات متحده امریکا همچنان با هم پیمانان خود در سوریه همکاری خواهد کرد.
وی گفت: "در حال حاظر ما در پهلوی شرکایمان در سوریه یکجا کار خواهیم کرد".
درگیری های مسلحانه در سوریه از ماه مارچ سال 2011 میلادی تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می‌کنند. مهم‌ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترول خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала