دانشمندان میگویند که به کشف علل علایم خستگی مزمن نزدیک شده اند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان میگویند که به کشف علل علایم خستگی مزمن نزدیک شده اند
دانشمندان میگویند که به کشف علل علایم خستگی مزمن نزدیک شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق معلومات، در حال حاضر از مریضی خستگی مزمن در جهان 17 میلیون نفر رنج می بردند.

علل بروز علایم خستگی مزمن را خصوصیات واکنش سیستم ایمنی مریضان تشکیل میدهند. دانشمندان انستیتوت معالجه امراض روانی، روانشناسی و امراض عصبی کالج شاهی لندن به اساس مطالعات طولانی این مریضی که به سرعت در جهان گسترش می یابد، به این نتیجه رسیده اند. به عقیده متخصصین، سیستم ایمنی مردم که از مریضی خستگی مزمن رنج میبرند، بیش از حد سریع نسبت به نفوذ عوامل مختلف امراض به بدن واکنش نشان میدهد که امکان حفاظت کامل در برابر تحریک کننده های چنین امراض را فراهم کرده نمی تواند.

در جهان 17 میلیون نفر، از جمله 250 هزار نفر در انگلستان از مریضی خستگی مزمن رنج می بردند. این مرض توسط مانده شدن طولانی بعد از سپری نمودن یک عده امراض جدی، مانند، حمله قلبی، سکته مغزی، گریپ به شکل سنگین مشخص میشود. مریضی خستگی مزمن نه توسط معالجه کتلوی، نه توسط معالجه اختصاصی امراض اولیه که مریض به آن مبتلا شده، از بین نمی رود. اشخاصی که از مریضی خستگی مزمن رنج می برند، مجبورند رژیم طولانی بستر را رعایت کنند و توان انجام مکلفیت های قبلی مسلکی را ندارند و در یک عده موارد حتی خدمات معیشتی شان را نیز انجام داده نمی توانند.

پاسخ ایمنی بدن را مدل سازی کرده اند

متخصصین انستیتوت معالجه امراض روانی، روانشناسی و امراض عصبی کالج شاهی لندن در کار خود داروی بنام انتیرفیرون الفا به هدف ساختن مودل های مشابه بروز علایم مریضی خستگی مزمن استفاده کرده و توانسته ثابت سازند که  پاسخ «بلند» (هایپیر) سیستم ایمنی بدن انسان تقریباً همیشه باعث خستگی انسان میگردد.

ایلیس راسیل شرکت کننده پروگرام تحقیقات و همکار انستیتوت معالجه امراض روانی، روانشناسی و امراض عصبی کالج شاهی لندن میگوید:« بار اول ما نشان دادیم که در مردم که مریضی خستگی مزمن انکشاف می یابد به وضاحت واکنش بلند ایمنی مشاهده میشود».

راسیل افزود، انتیرفیرون الفا که اکثراً هنگام معالجه هیپاتیت C (مرض جگر) استفاده میشود، سیستم ایمنی شخص را، مثل معالجه امراض جدی ساری، فعالتر می سازد. دانشمند افزود، بسیاری مریضان که انتیرفیرون الفا را بعد از ابتلا به مرض استعمال کرده، مریضی خستگی مزمن را برای مدت زمان طولانی، اکثراً چندین ماه و حتی بعد از آن احساس میکنند، وقتیکه دوره معالجه خاتمه می یابد.

© Fotolia / .Shockدانشمندان میگویند که به کشف علل علایم خستگی مزمن نزدیک شده اند
دانشمندان میگویند که به کشف علل علایم خستگی مزمن نزدیک شده اند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان میگویند که به کشف علل علایم خستگی مزمن نزدیک شده اند

کارمین پاریانت پروفیسور انستیتوت معالجه امراض روانی، روانشناسی و امراض عصبی کالج شاهی لندن کشف را که در جریان تحقیقات صورت گرفته «نور در انتهای تونل» خواند و اظهار امیداواری نمود که این کشف در باره نظارت بر جریان مریضی خستگی مزمن کمک خواهد کرد. دانشمند معتقد است:« ما تقریبا، در آستانه کشف قرار داریم که در طرح الگاریتم درست معالجه چنین مرض غیرمعملی برای انسان کمک خواهد کرد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала