دولت امریکا تا چند ساعت دیگر تعطیل می شود

© W.Scottتعطیلی کاردولت امریکا تا تا چند ساعت دیگر
تعطیلی  کاردولت امریکا تا تا چند ساعت دیگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رایزنی میان کاخ‌سفید و کنگره برای حل اختلاف بر سر بودجه دیوار امنیتی مکسیکو و امریکا بی‌نتیجه ماند.

به گزارش اسپوتنیک،رسانه‌های امریکا خبرداند که قانونگذاران این کشور نتوانسته‌اند بر سر درخواست رئیس‌جمهور کشورشان برای تأمین بودجه احداث دیوار حائل در مرز مکسیکو به توافق برسند و به همین دلیل دولت فدرال تا چند ساعاتی دیگر تعطیل می‌شود.
دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بودجه پنج میلیارد دالری را برای احداث دیوار حائل در مرز امریکا و مکسیکو مطالبه کرده است، اما کنگره با این خواسته بودجه‌ای مخالف است.
مهلت تعیین شده برای حل این اختلاف نیمه شب امروز شنبه بود.  

ترامپ خواستار اعمار دیوار در صحرای بزرگ آفریقا شد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خواستار اعمار دیوار در صحرای بزرگ آفریقا شد

این برای نخستین بار در چهل سال گذشته است که سه مرتبه در یک سال (2018) به صورت متوالی چنین اتفاقی در دولت امریکا رخ می‌دهد. با این اوصاف، کمتر از 200 دقیقه به وقوع چنین اتفاقی زمان باقی مانده است.
دونالد ترامپ، پس از اتمام جلسه مجلس سنا، در پیام توییتری، ابرازامیدوار کرد که این وضعیت که مدت زیادی طول نخواهد کشید و در رابطه به آن دموکرات ها را متهم ساخت.
ترامپ پیش از این تهدید کرده بود اگر کنگره 5 میلیارد دالر برای ساخت دیوار در مرز امریکا و مکسیکو اختصاص ندهد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او قبلاً از امضای لایحه مصوب سنا که در آن بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته نشده، خودداری کرد و از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند.
در صورت تعطیلی، کارکنان وزارتخانه‌های امنیت داخلی، عدلیه، امور خارجه، داخله، کشاورزی، مسکن و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آن‌ها حقوقی پرداخت نمی‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала