چهار مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود!

© AFP 2023چهار مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود!
چهار مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه نشنال اینترست در گزارشی به معرفی چهار مکان‌ دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود، پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت فارلی، استاد کالج نظامی ارتش امریکا به نشریه نشنال اینترست در گزارشی از مکان‌های دنیا که جنگ جهانی سوم در سال 2019 می‌تواند در آنجا شروع شود می‌نویسد. دریای جنوبی چین، اوکراین، خلیج فارس و شبه جزیره‌ کوریا داغترین مناطق استند که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود.
یکی از نقاط داغ به گفته فارلی، دریایی جنوبی چین است، که در آن رویارویی میان امریکا و چین منجر به جنگ تجاری با یکدیگر شده است. تا کنون مبارزه آنها تنها در چارچوب تحریم‌های اقتصادی و اختلافات تعرفه صورت می‌گیرد. اما در صورت وخیم شدن روابط میان این دو کشور جنگ ممکن است فراتر از این باشد.

امن‌ترین کشورهای جهان در صورت وقوع جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان
امن‌ترین کشورهای جهان در صورت وقوع جنگ جهانی سوم

منطقه دوم به نظر فارلی اوکراین است. وی به حادثه اخیر در تنگه کرچ اشاره کرد و خاطر نشان کرد که این باعث افزایش تنش در منطقه شده است. در عین حال نویسنده معتقد است ک روسیه به احتمال زیاد، علاقه‌مند به "نقض وضعیت" قبل از انتخابات در اوکراین نیست. ولی این نویسنده هشدار می‌دهد که با توجه به تنش‌های موجود بین امریکا و روسیه حتی یک شوک کوچک می‌تواند تعادل ظریف را که در چند سال گذشته در منطقه ادامه داشته است. از بین ببرد.
به گفته این نویسنده امریکایی، خلیج فارس هم نقطه سوم است. در اینجا فشارهای افتصادی امریکا بر ایران و همچنان درگیری‌های یمن و سوریه رو به افزایش است. با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه، هرگونه بی‌ثباتی در اینجا می‌تواند منجر به یک درگیری شدید میان امریکا، روسیه و حتی چین شود.
بارلی گفت: نقطه چهارم تنش شبه جزیره کوریا است، حتی با وجود برنامه‌های صلح اخیر امریکا و کوریای شمالی به نظر بارلی، روابط بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ می‌تواند هر لحظه بدتر شود، علاوه بر این، دیگر بازیکنان مهم چین-جاپان نیز در مورد مسئله کوریا اختلاف نظر دارند.
نویسنده می‌نویسد که از بین رفتن روابط میان امریکا و چین در آینده در پیش‌بینی مشکل است و نقاط داغ در طول زمان ممکن است در دیگر مناطق به‌وجود آید. در عین حال، بحران هژمونی نظامی امریکا و نظم جهانی نشان می‌دهد که در آینده نزدیک احتمالاً اوضاع خطرناک‌تر از گذشته‌های اخیر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала