اردوغان اسرائیل را به جرم ضد بشر متهم کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تکذیب تعلیق کارمند گمرک
تکذیب تعلیق کارمند گمرک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب اردوغان نتانیاهو را در جرم ترور فلسطینی ها متهم کرد.

به گزراش اسپوتنیک، رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که بنیامن نتانیاهو صدراعظم اسرائیل در مقابل فلسطینی ها ترور دولتی را انجام میدهد.
اردوغان افزود: « اسرائیل تا وقتی که خودش به جرم ضد بشر، خونریزی و ویرانی به مسوولیت جزائی کشانیده نشده، حق متهم کردن دیگران را ندارد».

اردوغان خشم مقامات اسرائیل را برانگیخت - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان خشم مقامات اسرائیل را برانگیخت

وی ادامه داد: با نگاهی به وضعیت غزه و قدس می‌توانیم ببینیم که این دولت تروریست چه می‌کند. اسرائیل در غزه مرتکب کشتار شده و نتانیاهو یک تروریست است.
رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: از سوی کسانی که منتقد عملیات عفرین هستند، انتقاد قابل توجهی نسبت به کشتار اسرائیل در غزه نشنیده‌ام. این امر مشخصاً حاکی از فقدان صداقت در میان افرادی است که ما را زیر ذره‌بین گذاشته‌اند اما درباره این حقیقت که اسرائیل به معترضان حمله می‌کند، چیزی نمی‌گویند.

اردوغان اسرائیل را حکومت تروریستی نامید - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان اسرائیل را "حکومت تروریستی" نامید

اردوغان خطاب به نتانیاهو گفت: آنچه تو برای سرکوب فلسطینی‌ها انجام می‌دهی، بخشی از تاریخ خواهد شد و ما هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.
این اظهارات اردوغان در واکنش به نخست‌وزیر اسرائیل است که ساعاتی پیش نسبت به انتقاد رئیس‌جمهوری ترکیه از اقدام اخیر نیروهای نظامی این رژیم به کشتار فلسطینیان در غزه واکنش نشان داده بود.
بنیامین نتانیاهو در صفحه تویتر خود به اظهارات پیشین اردوغان واکنش نشان داده و نوشته بود: لازم نیست کسی که در سال‌های گذشته غیرنظامیان را یک‌سره بمباران کرده، به اخلاق‌مندترین ارتش جهان (!) درس اخلاق بدهد. نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به روز دروغ اپریل، ادامه داد: ظاهرا آنها در انقره روز اول اپریل را این‌گونه برگزار می‌کنند.
یادآوری می کنیم، که رئیس‌جمهوری ترکیه پیش از انتشار این توییت نتانیاهو، اقدام نیروهای نظامی اسرائیل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و آن را حمله‌ای غیرانسانی توصیف کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала