جزئیات دیگری از پرونده ترور خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamaliاثرات لعنت خاشقجی بر مسابقات سپورتی در عربستان سعودی
اثرات لعنت خاشقجی بر مسابقات سپورتی در عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی پس از آگاهی از اینکه تحت نظر ولیعهد سعودی قرار دارد وحشت کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در اکتبر سال 2017 یک تماس تلفنی از سوی سعود القحطانی مشاور سابق ولیعهد عربستان و یکی از عوامل ترور خاشقجی دریافت کرد.
بر اساس این گزارش، القحطانی در جریان این تماس تلفنی خطاب به خاشقجی اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مقاله های وی را در روزنامه های خارجی دنبال می کند.
این مکالمه تلفنی ترس و وحشت خاشقجی را به دنبال داشت چرا که وی متوجه شد همچنان زیر نظر نظام حاکم عربستان زندگی کرده و ولیعهد تمام مقاله ها و کلمات نوشته شده از سوی خاشقجی را رصد می کند.
یکی از دوستان خاشقجی که در زمان این مکالمه تلفنی در آنجا حضور داشت تاکید کرد که دست خاشقجی در حین مکالمه می لرزید. وی تاکید کرد که خاشقجی از زندانی شدن می ترسید و اصلا مسأله ترور به ذهنش خطور نمی کرد.
بعد از گذشت یک سال از این مکالمه تلفنی، خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد.
واشنگتن پست نوشت که علیرغم مقاله های خاشقجی علیه عربستان، وی همچنان دوستدار این کشور بود. او تلاش می کرد تا برای تأسیس یک مرکز پژوهشی برای بهبود وجهه عربستان در جهان حمایت مالی ریاض را جلب کند. خاشقجی با سفیر عربستان در آمریکا نیز در ارتباط بوده و او را در جریان فعالیتهایش قرار می داد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود. وی درتاریخ 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و تا هنوز بازجویی از آنها جریان دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала