خروج نیروهای امریکا از افغانستان به نفع «طالبان»* و روسیه می باشد

© AP Photo / Allauddin Khanخروج نیروهای امریکا از افغانستان به نفع «طالبان»* و روسیه می باشد
خروج نیروهای امریکا از افغانستان به نفع «طالبان»* و روسیه می باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زمان این هراس اظهار میشد که رئیس جمهور دونالد ترامپ در مورد تغییر مشی فیصله خواهد کرد و در مورد خروج نیروها از افغانستان اقدام خواهد کرد، اما اعلامیه اخیر او راجع به پلان های بازگرداندن 7 هزار نظامی بسیاری ها را تکان داد.

ایشلی جیکسون در مقاله برای نشریه « The Foreign Policy» می نویسد، چنین اقدام نه تنها به هدیه برای تندروان و مسکو مبدل خواهد گشت، بلکه کشور را به مرحله نو جنگ داخلی خواهد کشاند.

قبل از همه خروج نیروها از افغانستان به نفع جنبش تندرو اسلامی «طالبان» (سازمان که فعالیت آن در فدراسیون روسیه ممنوع می باشد) که هدف آنها — خروج کامل همه نیروهای خارجی از کشور می باشد، تمام خواهد شد. از جانب دیگر، این کار به تشدید تضادهای داخلی در حکومت افغانستان قبل از انتخابات ریاست جمهور سال 2019 منجر خواهد شد.

مولف میگوید:«اگر ترامپ به خروج عجولانه نظامیان امریکا، بدون عقدنمودن معامله پایدار، حاضر گردد، آغاز تدریجی مرحله نو و بسیار حاد جنگ داخلی تقریباً تضمین شده میتواند».

ایشلی خاطر نشان ساخت:«در خلای ایجاد شده قدرت که با رفتن امریکا بوجود می آید، بازیگران منطقوی، مانند پیکن و روسیه با عجله جهت حمایت از فرکسیون های افغان خواهند شتافت و وضع بوجود خواهد آمد که در اوایل سال های 90 وجود داشت» و افزود که کشور میتواند یکبار دیگر به پناهگاه تروریستان بین المللی مبدل گردد.

جیکسون الترناتیف مشی کنونی را امکان سپردن پروسه مذاکرات به جانب سومی میداند. این پروسه از سه جهت:دیالوگ امریکا با تندروان راجع به خروج نیروها، دیالوگ بین الافغانی راجع به ساختار سیاسی کشور بعد از جنگ و همچنان حمایت از جانب بازیگران منطقوی، تشکیل شده میتواند.

میخواهیم یاداوری نمائیم، قبل از آن که خروج قسمی نیروها از افغانستان اعلام گردد، رئیس جمهور ترامپ اعلام داشت که واشنگتن بر پیروزی بر «دولت اسلامی» (سازمان که فعالیت آن در فدراسیون روسیه ممنوع است) دست یافته از همینرو از سوریه نظامیان امریکایی خارج شده میتوانند.

*طالبان — سازمان که فعالیت آن در فدراسیون روسیه ممنوع می باشد

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала