ادامه عملیات ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه

© Photo / U.S. Air Force / Staff Sgt. Trevor T. McBrideادامه عملیات ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه
ادامه عملیات ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف بین المللی ضد داعش از ادامه عملیات علیه این گروه تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا با نشر خبرنامه اعلام کرد که این ائتلاف به عملیات خود علیه گروه تروریستی «دولت اسلامی» یا داعش در خاک سوریه ادامه دارد.

کریستوفر گیک، معاون قومندان نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا: «داعش تهدید جدی برای ثبات دراز مدت در این منطقه میباشد، و ماموریت ما — نابودی کامل داعش — همچنان بدون تغییر ادامه خواهد داشت.»

بر بنیاد گزارش ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا طی هفته گذشته صدها جنگجوی داعش را نابود نموده است.

به طور مثال قوای ائتلاف از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ دسمبر با انجام حملات هوایی بر مناطق تحت کنترول گروه تروریستی داعش در وادی مرکزی دریای فرات، پایگاه های جنگجویان و چندین مرکز مالی این گروه را از بین بردند.

گفتنی است، روز چهارشنبه (۱۹ دسمبر) دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد. 

آلمان با انتقاد از این تصمیم امریکا، اعلام کرد که عواقب این تصمیم به مبارزه با داعش آسیب خواهد رساند و دست آوردهای این مبارزه را با خطر خواهد ساخت. 

از سوی دیگر، رئیس جمهور ترامپ امروز با نشر پیامی در توییتر گفت که کشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.

یادآوری میکنیم، درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند. 

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش، بدون موافقت دولت سوریه عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала