نابودی تونل های «حزب الله» از سوی اسرائیل

© AP Photo / Tsafrir Abayov/Poolنابودی تونل های «حزب الله» از سوی اسرائیل
نابودی تونل های «حزب الله» از سوی اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات اسرائیلی میگویند که عملیات اردوی این کشور برای نابود سازی تونل های تروریستان در مرز با لبنان رو به اتمام است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که پست وزارت دفاع را نیز به عهده دارد اعلام کرد که عملیات اردوی این کشور تحت نام «سپر شمالی» که به هدف جستجو و تخریب تونل هایجنگجویان جنبش حزب الله در مرز با لبنان راه اندازی شده بود، رو به اتمام است.

بر بنیاد گزارش، اردوی اسرائیل طی ۳ هفته گذشته توانسته اند ۴ تونل جنگجویان جنبش حزب الله را در مرز با لبنان کشف و حداقل ۲ تونل را تخریب نمایند.

نتانیاهو: «این عملیات تقریباً به پایان رسیده است. کار فوق العاده ای انجام شده که در نتیجه آن تونل های جنبش حزب الله خنثی گردیدند. آنها برای ایجاد این تونل ها بسیار زحمت کشیده بودند و ما تمام زحمت های شان را ضرب صفر نمودیم.»

قابل یادآوری است، پیشتر نظامیان اسرائیلی از آغاز عملیات «سپر شمالی» خبر دادند که در جریان آن، نظامیان قصد دارند تونل های مرزی را که توسط جنبش «حزب الله» ساخته شده اند و از آنها برای انتقال و جابجایی محرمانه شبه نظامیان به کشور اسرائیل استفاده میشود پیدا و نابود کنند. 

نظامیان اسرائیلی ضمن تائید کشف چهار تونل در مرز اسرائیل و لبنان اعلام کردند که این تونل ها ماین گذازی شده اند و هر نوع تلاشی برای نفوذ از طریق آن خطرناک خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала