شامپو و کریم دندان، عامل بلوغ زودرس دختران

© AP Photo / Paul Sakumaشامپو و کریم دندان، عامل بلوغ زودرس دختران
شامپو و کریم دندان، عامل بلوغ زودرس دختران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیبات کیمیاوی موجود در برخی محصولات شوینده یا آرایشی مثل کریم دندان و شامپو می‌تواند موجب بلوغ زودرس در دختران شود.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی (ایالات متحده امریکا) کشف نمودند که کودکان، از اثر مواد کیمیاوی موجود در کریم دندان، شامپو و صابون ممکن است در معرض بلوغ زودرس جنسی قرار گیرند. این امر به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری های روانی، سرطان سینه و اندام های تناسلی را افزایش می دهد.
این مطالعه شامل 388 دختر بود که از بدو تولد تا نوجوانی تحت مراقبت های صحی قرار گرفتند. کارشناسان عوامل موثر در رشد و نموی بدن کودکان را شناسایی کرده اند.
بلوغ زودرس، رشد پستان ها و اولین " عادت ماهوار" دختران تا سن 8 قبل سالگی تعریف شد. طوریکه به همه معلوم است، دخترانی که با این مشکل روبرو هستند، در آینده با مشکلات اجتماعی مواجه شده و در معرض رفتارهای پرخطر برای نوجوانان قرار می گیرند. دختران معمولا در سن 11 سالگی به بلوغ می رسند.
به گفته کارشناسان، در طول بررسی های طولانی، آنها به این نتیجه رسیدند که بلوغ زودرس، می تواند ناشی از مواد کیمیاوی موجود در محصولات حفظ الصحه شخصی مانند فتالات، پارابن ها و فنل ها باشد.
تأثیر این مواد همانند تأثیر هورمون ها است، که منجر به اختلالات در فعالیت سیستم غدوات می شود. با این حال، دانشمندان خاطر نشان می سازد که تاثیرات این مواد بالای رشد کودکان و در کل بالای بدن باید در مطالعات آینده تأیید شود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала