واکنش نخست وزیر اسرائیل پس از حمله هوایی کشورش در سوریه

© AP Photo / Sebastian Scheinerواکنش نخست وزیر اسرائیل به حمله هوایی کشورش در سوریه
واکنش نخست وزیر اسرائیل به حمله هوایی کشورش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس لز حمله هوایی این کشور به سوریه گفت، اسرائیل در حال حاضر علیه نیرو های ایران در سوریه عمل می کند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه پس از حملات هوایی در حومه دمشق گفت: اسرائیل در روز های اخیر عملیات خود، علیه حضور نظامی ایران در سوریه را افزایش داده و قصد ندارد این عملیات را متوقف کند.
در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان رشته پیلوتی، ، نه نخست وزیر و نه هم نمایندگان نیروهای ارتش به طور خاص به رویدادهای دیروز که هم روسیه و هم سوریه اسرائیلی ها را به انجام آنها متهم نمودند، هیچ اشاره‌ای نکردند. این اقدامات نیروی هوایی اسرائیل تحریک آمیز و نقض قوانین بین المللی خوانده شد.
نخست وزیر اسرائیل با اشاره به اظهارات و موضعگیری برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران علیه کشورش گفت: "ما هرآنچه را که برای حفاظت از کشور اسرائیل در برابر ایران لازم باشد انجام خواهیم داد، رژیمی که آشکارا خواستار نابودی کشور یهود است."

 

اسرائیل ممکن بر اهداف ایران در سوریه حمله کند - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل ممکن بر اهداف ایران در سوریه حمله کند

پیش ازاین خبرگزاری دولتی سوریه "سانا" گزارش داد که شب گذشته نیرو های اسرائیل به حومه دمشق حمله راکتی را انجام داد، اما اکثریت این راکت های پرتاب شده، قبل از رسیدن به هدف منهدم شده اند. گفته شد که از اثر این حمله سه نظامی سوری زخمی شده و یک انبار مهمات آسیب دیده است. این حمله 1.5 ساعت طول کشیده که بطور بی سابقه ای طولانی محسوب می شود.
جنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز چهارشنبه اعلام کرد که این حمله هوایی تهدید مستقیم را به دو هواپیمای غیر نظامی روسی ایجاد کرد.
اسرائیل این حمله را تأیید نمود و گفت سامانه‌های دفاع هوایی ما علیه راکتی که از سوریه شلیک شده بود، فعال شدند.
بنیامین نتانیاهو در اشاره به حملات هوایی ارتش اسرائیل به مراکز متعلق و وابسته به ایران در داخل خاک سوریه، گفت که اسرائیل تنها کشوری است که ارتش آن "مستقیما با نیروهای ایرانی درگیر شده" و افزود که از نظر او، حکومت ایران "خطرناک‌ترین تهدید را متوجه بقای اسرائیل می‌کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала