رسانه‌های چینی: امریکا قادر به حفظ عنوان ابرقدرت اقتصادی نیست

© AP Photo / Richard Drewرسانه‌های چینی: امریکا قادر به حفظ عنوان ابرقدرت اقتصادی نیست
رسانه‌های چینی: امریکا قادر به حفظ عنوان ابرقدرت اقتصادی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگار چینی در یک مقالۀ نوشته است که شک دارد که در آینده امریکا نقش اصلی در اقتصاد جهان را ایفا کرده و قادر به حفظ عنوان ابرقدرت اقتصادی باشد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار روزنامه چینی (Global Times) در مقالۀ نوشته است که شک دارد در آینده امریکا قادر به حفظ عنوان ابرقدرت اقتصادی باشد و نقش اصلی در اقتصاد جهانی ایفا خواهد کند.

پیشبینی سوپر بحران مالی جهانی در سال 2020 - اسپوتنیک افغانستان
پیشبینی سوپر بحران مالی جهانی در سال 2020

نویسنده معتقد است که در دراز مدت واشنگتن نخواهد توانست کشوهای دیگر را از لحاظ اقتصادی دور بیندازد. به گفته وی در عصر جهانی شدن "امریکا اول" غیرممکن است. ایالات متحده امریکا مجبور است که روابط دوجانب را با بقیه قدرت‌های اقتصادی پیشرو حفظ کند.
نویسنده در مقاله نوشته است: "واقعیت این است که اقتصاد امریکا پیشرفت کرده است و دیگر کشورها برای کمک باید به امریکا مراجعه کنند تنها یک حدس و گمان است. در واقع اقتصاد امریکا به اقتصاد جهانی بستگی دارد، همان‌طور که اقتصاد جهانی به امریکا وابسته است. به هر حال وابستگی متقابل باقی خواهد ماند".
نویسنده خاطر نشان کرد که در روزهای 24 دسمبر، شاخص های سهام امریکا، حداکثر افت کرد که در تمام تاریچه معاملات امریکا تکرار نشده بود.
نویسنده این افت را عدم اعتماد به اقتصاد امریکا در سال 2019 آنیده نامعلوم جنگ تجاری بین چین، سیاست‌های داخلی و هرج و مرج مقامات امریکایی نسبت داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала