ترامپ: میلیاردها دالر به اسرائیل داده‌ایم، اوضاع‌شان خوب است

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiترامپ: میلیاردها دالر به اسرائیل داده‌ایم، اوضاع‌شان خوب است
ترامپ: میلیاردها دالر به اسرائیل داده‌ایم، اوضاع‌شان خوب است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا در باره تاثیر خروج سربازان امریکایی از سوریه بر اسرائیل تاکید کرد که ما هر سال میلیاردها دالر برای امنیت اسرائیل پول داده‌ایم و اوضاعشان خوب است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه هاآرتص، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در مسیر بازگشت از عراق به خبرنگاران گفت: من با نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل صحبت کرده‌ام. به برایش گفتم شما می‌دانید که ما هر سال 4.5 میلیارد دالر به اسرائیل داده‌ایم. آنها در دفاع از خودشان خیلی خوب خواهند بود.
او افزود: من بودم که سفارتخانه را به اورشلیم (قدس) انتقال دادم. من بودم که تمایل داشتم این کار انجام شود. بنابراین، این طوری است- ما قصد داریم خیلی مراقب اسرائیل باشیم. اسرائیل خوب خواهد بود. ما سالی 4.5 میلیارد دالر پول به اسرائیل می‌دهیم و صادقانه بگوییم اگر نگاهی به حساب و کتاب‌ها بیندازید، خیلی بیشتر از اینها کمک کرده‌ایم. آنها کارشان را خوب انجام دادند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا 19 دسمبر اعلام کرد واشنگتن حدود 2 هزار سرباز مسلح خود را از سوریه خارج خواهد کرد. او چهارشنبه در سفری اعلام نشده به عراق هم از تصمیم برای خارج کردن نظامیان کشورش از سوریه دفاع کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала