ترامپ با استفاده از روابط پدرش، از رفتن به جنگ ویتنام معاف شد

© AP Photo / Wilbur Funchesترامپ با استفاده از روابط پدرش، از رفتن به جنگ ویتنام معاف شد
ترامپ با استفاده از روابط پدرش، از رفتن به جنگ ویتنام معاف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فعلی امریکا با استفاده از شناخت و روابط پدرش با داکتر ارتوپیدی که برایش تشخیص جعلی نوشته بود، از شامل شدن به اردوی امریکا در دههٔ ۱۹۶۰، معاف شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامهٔ امریکایی نیویارک تایمز به نقل از دختران لاری براونستاین، داکتر ارتوپیدی نوشته است که این داکتر در دههٔ ۱۹۶۰ برای ترامپ تشخیص جعلی نموده بود تا از رفتن وی به جنگ ویتنام جلوگیری شود.

نیویارک تایمز مطلب مذکور را با استناد به اطلاعات فرستاده شده توسط دختران لاری براونستاین، داکتر ارتوپیدی نیویارک که در سال ۲۰۰۷ درگذشته است، نشر کرده اند.

به گفته این زنان، پدر شان بارها یادآوری کرده بود که وی با نوشتن تشخیص نادرست به پسرش برای فِرد ترامپ، تاجر بزرگ ساختمانی، خدمت بزرگی نموده است.

ترامپ: میلیاردها دالر به اسرائیل داده‌ایم، اوضاع‌شان خوب است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: میلیاردها دالر به اسرائیل داده‌ایم، اوضاع‌شان خوب است

آنزمان وی در تشخیص نوشته بود که گویا رشد استخوان‌های پاهای دونالد ترامپ غیر معمولی است، این بیماری شامل فهرست بیماری‌هایی بود که آنزمان می‌توانست فرد را از خدمت در اردو معاف کند.

نیویارک تایمز نوشته است که رشد غیرمعمولی استخوان‌های دونالد ترامپ در سال ۱۹۶۸ تشخیص شد، در اوج جنگ ویتنام (۱۹۵۵ — ۱۹۷۵). تا این زمان، خدمت نظامی ترامپ چهار با به دلیل درس و تحصیلاتش به تعویق انداخته شده بود. در گزارش آمده است که هیچ سندی مبنی بر اینکه داکتر براونستاین واقعاً معاینه صحی انجام داده باشد، در دست نیست.

علاوه بر این، دختران داکتر گفته اند که پدر شان این کار را انجام داد تا بتواند از فرصت کمک‌های ترامپ پدر مستفید شود. این داکتر در دهه ۱۹۶۰ یک اتاق را در منطقهٔ کوینس نیویارک به کرایه گرفته بود که مربوط به فِرد ترامپ بود. به گفته دختران داکتر، هرگاه پدر شان با مشکلی مرتبط با کرایه و یا ساختمان برمی‌خورد، وی به ترامپ پدر زنگ می‌زد و وی به‌زودی مشکل را حل می‌کرد. زنان می‌گویند که پدر شان بارها گفته بود که دونالد ترامپ هیچ بیماری‌یی نداشته است و آنها همچنان حدس می‌زنند که پدر شان اصلاً معاینه صحی ترامپ را انجام نداده است.

روزنامه می‌افزاید که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌یی گفت که وی پس از آنکه داکتری وی را معاینه کرد، در پاهایش مشکل دریافت و گزارش صحی نوشت، از خدمت در اردو معاف شد. ترامپ گفت که به دلیل اینکه زمان زیادی از این موضوع سپری شده است، نام داکتر را به حافظه ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала