اعطای مدال علامه سید جمال الدین افغان به داکتر احمد سرمست از سوی رئیس جمهور

© Ahmad Sarmast - FBاهدای مدال علامه سید جمال الدین به داکتر احمد سرمست رئیس انستیتوت موسیقی ا
اهدای مدال علامه سید جمال الدین به داکتر احمد سرمست رئیس انستیتوت موسیقی ا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر احمد سرمست، رئیس انستیتوت ملی موسیقی و ده کارمند شایستۀ خدمات ملکی برای نخستین بار جوایز خلاقیت و شایستگی دریافت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ده کارمند شایسته و خلاق خدمات ملکی با ارائۀ جوایز، تقدیرنامه‌ها و تفویض مدال‌ها از سوی جلالت‌مآب محمداشرف غنی، رییس جمهور، بی‌بی‌گل غنی بانوی اول، رهبری کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و شماری از اعضای کابینه تقدیر شدند.
در جمله ده کارمند شایسته وخلاق، به احمدناصر سرمست، رییس و بنیان‌گذار انستیتوت ملی موسیقی افغانستان مدال دولتی سیدجمال‌الدین افغان تفویض شد. 

ریاست جمهوری افغانستان، با اهدای مدال علامه سید جمال الدین افغان، که عالی ترین مدال دولتی افغانستان محسوب می گردد، از کار خلاقانه و صادقانه داکتر احمد سرمست، رئیس انستیتوت موسیقی افغانستان در جهت رشد و ترویج موسیقی اصیل افغانستان و توامند سازی جوانان، به ویژه بانوان کشور تقدیر و تجلیل به عمل آورد.  

در مراسم اهدای جوایز و ستایش‌نامه‌ها، محمداشرف غنی رییس جمهور به برندگان جوایز گفت: "شما امروز ثابت کردید که صاحبان این کشور هستید. شما چه در سطح معارف، چه در سطح ولسوالی، چه در سطح مخابرات، آورندۀ روشنایی هستید و ابتکارات‌تان بر مردم تأثیر دارد. شما بنیاد مردم‌سالاری را مستحکم می‌سازید. از این پس همه‌ساله از کارکنان مبتکری هم‌چون شما ستایش خواهد شد."
داکتر احمد ناصر سرمست انستیتوت ملی موسيقی افغانستان را پايه گذاری کرد و در آن اطفال خيابانی را که هيچ گونه پيشه و مصروفيتی نداشتند جمع آوری نموده به تدريس و آموزش موسيقی برای شان پرداخت.
او هم اکنون سمت رييس اين انستيتوت را دارد. خدماتی که در اين زمينه انجام داد، نامبرده را بر سر زبان ها آورد و تقريباً تمام رسانه هايی  جهان که با افغانستان آشنايی دارند از وی نگاشت و کارنامه ها و عمل کرد های وی را ستايش نمود است. وی کنسرت هايی از شاگران اين نهاد آموزشی در گوشه و کنار دنيا (لندن، واشنگتن، نيويارک، داووس و غیره) به راه انداختنه که خدمات شان در عرصه موسيقی راه معتبر ترين سالون های کنسرت دنيا را به روی آنها باز کرد.
داکتر سرمست به پاس خدماتی که در اين عرصه برداشت تا اکنون موفق به دريافت جوایز متعددی شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала