در ازبکستان یک دیوار مشابه دیوار چین کشف شد

© REUTERS / Thomas Peterدر ازبکستان یک دیوار مشابه دیوار چین کشف شد
در ازبکستان یک دیوار مشابه دیوار چین کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیواری بزرگ باختر شبیه دیوار چین در ازبکستان کشف شده است.

اعمار دیوار بزرگ جدید در چین - اسپوتنیک افغانستان
اعمار "دیوار بزرگ" جدید در چین
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، نگاره دووریچنسکایا رهبر هیأت اعزامی باستان شناسی انستیتوت باستان شناسی فرهنگستان علوم روسیه در نشستی خبری در «تاشکند» گفت: دیوار بزرگ باختر شبیه دیوار بزرگ چین در ازبکستان کشف شده است.

دووریچنسکایا افزود: پژوهش‌های باستان شناسی انجام شده در قلعه «اوزون دره» در قرن سوم پیش از میلاد نشان دادند، که دیوار بزرگ باختر مشابه دیوار بزرگ چین در دوران سلوکیان برای حفاظت از مرزهای شمالی در برابر تجاوز کوچ‌نشینان ساخته شده است.

وی تصریح کرد: قلعه اوزون دره در کوه‌های «بایسون» که به گفته دانشمندان، مرز طبیعی دولت در آن زمان بود، قرار داشته و دیوارهای این قلعه تا 3000 متر طول دارد.

دووریچنسکایا ادامه داد: به گمان باستان شناسان، در قلعه اوزون دره پادگان مقدونی که مرزهای شمالی دولت را از تجاوز بیرونی پشیتبانی می‌کرده، مستقر بوده و این قلعه می‌توانسته از آنان دفاع کند و در صورت نیاز از طریق دود یا آتش حمله‌ها را به دیگران اطلاع دهند.

وی یادآوری کرد: باستان شناسان در حفاری‌های خود چند قطعه کلاه‌ فلزی، اسلحه، حدود 200 سکه و قطعات مختلف ظروف سفالی را کشف کردند.

این کارشناس افزود: تحلیل‌های این اکتشافات نشان می‌دهد که این قلعه تنها حدود 150 سال مورد استفاده قرار داشته است.

نگاره دووریچنسکایا در پایان گفت: بدین ترتیب، مطالب قلعه اوزون دره امکان پژوهش تمام ابعاد زندگی قلعه‌های سلوکی و یونانی را فراهم خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که دیوار چین طولانی‌ترین و بزرگترین سازهٔ مهندسی تدافعی و نظامی از لحاظِ زمانِ ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 21196 کیلومتر امتداد یافته‌است و در سال 1987 میلادی در فهرست میراث جهانی ثبت گردیده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала