نشنل انترست فرستادن «سیگنال» کشورهای غربی برای روسیه در دریای سیاه را مسخره کرد

© REUTERS / Yevgeny Volokinنشنل انترست فرستادن «سیگنال» کشورهای غربی برای روسیه در دریای سیاه را مسخره کرد
نشنل انترست فرستادن «سیگنال» کشورهای غربی برای روسیه در دریای سیاه را مسخره کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آغاز ماه دسمبر ناو نیروی دریایی بریتانیا «اکو» به بندر اودسا وارد شد، که هدف آن واکنش به اقدام های «تهاجمی» روسیه در دریای سیاه بود.

به گزارش اسپوتنیک، نشنل انترست نوشت: در آغاز ماه دسمبر یک ناو نیروی دریایی بریتانیا به نام «اچ ام اس اکو» به بندر اودسا وارد شد، که هدف آن واکنش به اقدام های «تهاجمی» روسیه در دریای سیاه بود.

ناو نیروی دریایی بریتانیا «اکو» پس از آن وارد دریای سیاه شد، که تنش‌ها میان روسیه و اوکراین از بیست و پنجم نومبر سال روان میلادی، زمانی که سه فروند کشتی اوکراینی به طور غیرقانونی وارد آب های سرزمینی روسیه شدند، شدت یافته است. سرنشینان این کشتی ها به هشدارهای نیروی دریایی روسیه توجهی نکردند و قصد داشتند از طریق تنگه «کرچ» از دریای سیاه وارد دریای آزوف شوند. این رویارویی در نهایت به توقیف کشتی های اوکراینی و بازداشت ملوانان آنها منجر و یک پرونده جنایی علیه آنها در روسیه درباره عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور باز شد.

Крупнейший корабль ВМС Великобритании авианосец Королева Елизавета - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه: ناو هواپیمابر جدید بریتانیا - هدف مناسب در دریا است

با این حال، به نوشته این روزنامه، «اکو» یک کشتی هیدروگرافی چند منظوره است که تنها می تواند انجام وظایف علمی را انجام دهد، به ویژه، نقشه ها و نقشه های دریا را تهیه و تصفیه کند. همه جنگ افزار این ناو تنها دو توپ 20mm و چند جنگ افزار ساده دیگر است. بنابراین این کشتی بریتانیایی حتی از کشتی های دستگیر شده اوکراین توسط مرزبانان روسیه کرده هم غیر مجهزتر است.

در پی افزایش تنش های میان مسکو و کیف، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، که نیروهای بیشتری را به اوکراین خواهد فرستاد. او همچنین از اعزام ناو اچ‌ام‌اس اکو به دریای سیاه خبر داده بود. پس از انتشار گزارش ها درباره عزیمت این کشتی به دریای سیاه، ویلیامسون ضمن تأیید این خبر مدعی شد هدف از این اقدام، نمایش پشتیبانی انگلیس از تردد آزاد دریایی در این منطقه است.

ویلیامسون ضمن تأیید خبر اعزام این کشتی به دریای سیاه، جاسوسی بودن آن را رد کرد و افزود طبق پیمان مونترو، این کشتی می تواند تا 21 روز در دریای سیاه باقی بماند.

نشنل انترست می افزاید، که این مثال تنها مورد «حمایت» اوکراین نیست. اختلاف بین عزم سیاسی غرب و تهدید روسیه رو به رشد است و بیشتر وقت ها این واکنش ها «نقاط خالی» نیروهای اروپایی را نشان می دهد.

به طور خاص، این نشریه به عنوان نمونه از پرواز هواپیمای کشفی نظامی ایالات متحده در اوکراین یادآوری می کند که در اوایل ماه دسمبر به درخواست کیف در فاصله دور از دنبس و کریمه پرواز کرد.

در همین حال نشنل انترست تاکید می کند، که ورود کشتی «اکو» به آبهای اوکراین ترسناک است.

یادآوری می کنیم،که با این حال، وزارت دفاع انگلیس قصد دارد به پشتیبانی اش از اوکراین ادامه دهد و در سال 2019 برای آموزش نیروهای نظامی اوکراین کمک کند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала