ارزیابی آزمایش راکت «آوانگارد» در امریکا

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی آزمایش راکت «آوانگارد» در امریکا
ارزیابی آزمایش راکت «آوانگارد» در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های ایالات متحده امریکا به آزمایش موفقیت آمیز راکت «آوانگارد» واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک،رسانه های ایالات متحده امریکا به آزمایش موفقیت آمیز راکت روسی کروز مافوق صوت با کلاهک هسته ای و برنامه ریزی پیچیده «آوانگارد» واکنش نشان دادند.

هیچ دفاعی وجود ندارد

روزنامه نشنل انترست به نقل از کارشناسان نظامی ایالات متحده امریکا توانایی این کشور را برای ردیابی، رهگیری راکت های روسی چنین ارزیابی می کند.

به گفته جان هیتن رئیس فرماندهی راهبردی ایالات متحده امریکا، پنتاگون هیچ حفاظتی برای جلوگیری و دفاع در برابر این جنگ افزار ندارد.

همانطور که اشاره شد، این راکت توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارد و حتی پنجاه درصد احتمال رهگیری این راکت وجود ندارد.

نشنل انترست خاطر نشان می کند، که راه اندازی راکت «آوانگارد» در سال آینده اجازه خواهد داد که روسیه از ایالات متحده امریکا و  چین در مسابقات جنگ افزارهای فراصوتی پیشی بگیرد.

از هر سیستم فراصوتی عبور می کند

Washington Examiner  می نویسد، که مجموعه پیچیده روسی «آونگارد» برتر از هر سیستم فراصوتی در ایالات متحده امریکا است.

براساس ارزیابی این نشریه، امریکایی ها سیستم های هدفمندتری را توسعه داده اند، در حالی که توانایی های شوک و همچنین پشتیبانی لجستیکی و سازمانی روسیه کمتر از ایالات متحده امریکا است.

ویدئوی راکت آوانگارد برای اولین بار منتشر شد - اسپوتنیک افغانستان
ویدئوی راکت آوانگارد برای اولین بار منتشر شد

نویسندگان مقاله بیان می کنند، که "ایالات متحده قطعا در جنگ هسته ای بر روسیه غلبه خواهد کرد، حتی اگر تلفات ملکی ها وحشتناک باشد".

این نشریه اضافه می کند، که در صورت جنگ، سیستم دفاع راکتی ایالات متحده توسط راکت روسی به صورت عددی سرکوب خواهد شد.

توانایی غلبه بر پیشرفته ترین سیستم دفاع راکتی

CNBC، با اشاره به اطلاعات کارشناسان خاطرنشان می سازد، که جنگ افزارهای جدید روسی به شدت قابل حمل و غیر قابل پیش بینی هستند، و این امر برای ردیابی دشوار است.

طبق گزارش این شبکه، بر اساس اطلاعات بدست آمده تا سال 2020 این جنگ افزار به ارتش روسیه تحویل خواهد شد و این یک گامی مهم برای پیشی گرفتن مسکو از ایالات متحده و چین در زمینه جنگ افزارهای فراصوتی است.

آزمایش «آوانگارد»

یادآوری می کنیم، که بنا بر اعلام کاخ ریاست جمهوری روسیه، ولادیمیرپوتین، روز (چهارشنبه) با حضور در یک پایگاه نظامی دستور پرتاب آزمایشی نخستین راکت مافوق صوت را صادر کرد.

کاخ کرملین افزود: این سیستم راکتی مافوق صوت «آوانگارد» نام دارد و می‌تواند مواضعی تا فاصله 4 هزار کیلومتری را مورد هدف قرار دهد.

ولادیمیر پوتین، پس از پرتاب آزمایشی راکت مافوق صوت در یک پایگاه نظامی، با حضور در جلسه هیات دولت، بر موفقیت‌آمیز بودن آزمایش نهایی این راکت جدید تاکید کرد و گفت از نظر من یک «موفقیت کامل» حاصل شده است.

به گفته رئیس‌ جمهوری روسیه راکت‌های جدید مافوق صوت قابلیت حمل کلاهک‌های معمولی و هسته‌ای را دارد.

این راکت از منطقه موضعی دومباروفسکی بر منطقه اورنبورگ و زدن هدف در کمچاتکی پرتاب شد.

سرعت راکت «آونگارد» در جریان آزمایش 27 ماخ یعنی بیش از هزار کیلومتر در ساعت تایید شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала