وزیر خارجه جدید سعودی: پرونده خاشقجی ما را به بحران مواجه نساخت

© AP Photo / Jens BuettnerSaudi Arabia's State Minister Ibrahim al-Assaf arrives for the G-20 summit in Hamburg, northern Germany, Thursday, July 6, 2017. The leaders of the group of 20 meet July 7 and 8.
Saudi Arabia's State Minister Ibrahim al-Assaf arrives for the G-20 summit in Hamburg, northern Germany, Thursday, July 6, 2017. The leaders of the group of 20 meet July 7 and 8. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه جدید عربستان در نخستین اظهارات خود گفت که این کشور به دلیل پرونده ترور جمال خاشقجی در بحران به سر نمی برد بلکه در مرحله تغییر و تحول است.

 به گزارش اسپوتنیک، "ابراهیم العساف" وزیر خارجه جدید عربستان در نخستین سخنان خود بعد از به دست گرفتن این پست در خصوص پرونده ترور جمال خاشقجی گفت: عربستان به هیچ عنوان به دلیل این پرونده در بحران به سر نبرده است.
وی در ادامه افزود: پرونده جمال خاشقجی باعث شد همه ما احساس حزن و اندوه کنیم اما به صورت کلی باید بگویم که ما در بحران به سر نمی بریم بلکه شاهد یک روند تغییر و تحول هستیم. 

فاجعه‌ای بدتر از قتل خاشقجی توسط داماد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
فاجعه‌ای بدتر از قتل خاشقجی توسط داماد ترامپ

العساف روز گذشته به جای عادل الجبیر به عنوان وزیر خارجه جدید عربستان تعیین شد. این در حالیست که ترور جمال خاشقجی به دست عناصر نظام عربستان در ترکیه موجی از خشم و نارضایتی جهانی را علیه ریاض به دنبال داشته است.
یادآوری می کنیم، که پادشاه سعودی روز پنجشنبه 6 قوس فرمان پادشاهی مبنی بر ترمیم کابینه سعودی صادر کرد، که برکناری عادل الجبیر از وزارت خارجه در این چارچوب صورت گرفت، الجبیر مسئولیت وزارت خارجه عربستان را از 29 اپریل 2015 برعهده گرفت، ابراهیم العساف وزیر مالیه پیشین و بازرگان مشهور سعودی جای الجبیر را به عنوان وزیر خارجه جدید گرفته است.
الجبیر یک پست تشریفاتی جدید با عنوان وزیر مشاور در امور خارجی گرفته تا نخستین فردی در سعودی باشد که این پست را به عهده می‌گیرد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد برجسته خاندان سعودی، روز دوم اکتبر 2018 در کنسولگری عربستان در شهر استانبول به دست عوامل سعودی به قتل رسید. «سازمان اطلاعات مرکزی امریکا» (سیا) در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که محمد بن سلمان در صدور دستور این قتل مسئول و مقصر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала