میشل اوباما جای هیلاری کلینتون را گرفت

© AFP 2023 / Jewel Samadمیشل اوباما جای هیلاری کلینتون را گرفت
میشل اوباما جای هیلاری کلینتون را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوباما، رییس جمهور پیشین امریکا 11 سال پیاپی لقب محبوب‌ترین مرد امریکا را با خود داشته است، اما امسال میشل، خانم اوباما نیز با کنار زدن هیلاری کلینتون از صحنه با او همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از 17 سال، این نخستین بار است که زنی غیر از نامزد پیشین ریاست جمهوری و وزیر خارجۀ امریکا این جایگاه را در نظرسنجی سالانۀ گالوپ به دست می‌آورد. نزدیک‌ترین رقیب میشل اوباما در این نظرسنجی، اوپرا وینفری، با ده امتیاز کمتر از میشل اوباما، در جایگاه دوم قرار گرفته است.
از سوی دیگر، رییس جمهور دونالد ترامپ برای چهارمین سال پیاپی پس از باراک  اوباما در جایگاه دوم قرار گرفته است. در میان زنان، بانوی اول امریکا میلانیا ترامپ پس از هیلاری کلینتون در جایگاه چهارم نشسته است.
ملکه الیزابت، به عنوان نخستین زن غیرامریکایی، در مقام پنجم و به دنبال او انگلا مرکل صدراعظم آلمان، قاضی محکمۀ عالی رات بدِر گینسبرگ، میزبان تلویزیونی اِلن دیجینیرس، سیاست‌مدار امریکایی نیکی هیلی، فعال مدنی پاکستانی ملاله یوسفزی و سیاست‌مدار دیگر امریکایی نانسی پیلوسی این لیست را پر کرده اند.
با این حال، از هنرمندان کسی در میان مردان محبوب نیست و همچنان تنها دو مرد غیرامریکایی، پاپ فرانسیس و دالای لاما وارد این لیست شده اند.
پس از آقایان اوباما و ترامپ، امریکایی‌ها جورج دبلیو بوش، پاپ فرانسیس، بیل گیتس، برنی سندرز، بیل کلینتون، دالای لاما، الون ماسک و مایک پنس را به عنوان مردان محبوب‌شان برگزیده اند.
آقای اوباما با شش امتیاز بیشتر از ترامپ در صدر این لیست قرار دارد.
بربنیاد اطلاعات گالوپ، این سیزدهمین بار در 72 سال است که یک رییس جمهور کنونی لقب محبوب‌ترین مرد را کسب نکرده است. اگر ترامپ نتواند در دروان ریاست جمهوری جایگاه اول را در این نظرسنجی بگیرد، دومین رییس جمهوری خواهد بود که این افتخار را به دست نیاورده است.
در این نظرسنجی که همه ساله از سال 1946 تاکنون انجام می‌شود، از 1025 امریکایی خواسته شده تا زن و مرد محبوب‌شان را از هر کشوری که هستند، نام ببرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала