نگرانی انگلیس از احتمال خروج هفت هزار نظامی امریکایی از افغانستان

© AFP 2023 / JUSTIN TALLISنگرانی انگلیس از احتمال خروج هفت هزار نظامی امریکایی از افغانستان
نگرانی انگلیس از احتمال خروج هفت هزار نظامی امریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه انگلیس درباره خروج احتمالی چند هزار نظامی امریکایی از افغانستان گفت که پس از خروج این نظامیان،انگلیس پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان را حفظ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس درباره گزارش‌ها مبنی بر تصمیم کاخ سفید برای خروج 7 هزار نظامی امریکایی از افغانستان اظهار داشت که این موضوع نگرانی لندن را برانگیخته است.
وی در یک مصاحبه، درباره واکنش انگلیس به این اقدام تصریح کرد که در صورت خروج نظامیان امریکایی، انگلیس پایگاه‌ها و نیروهای خود را در افغانستان حفظ خواهد کرد.
هانت در ادامه تاکید کرده که با بیرون شدن تعدادی از نیروهای ایالات متحده از افغانستان، تمامی تمرکز مقام‌های کشورش روی این خواهد بود که خطری از افغانستان متوجه بریتانیا نشود.
او تصریح نموده که در صورت خروج نیروهای امریکایی از این کشور از تمامی امکانات کار خواهند گرفت تا مطمئن شوند که بریتانیا مصون می‌مانند.
وزیر خارجه بریتانیا در ادامه گفته است که این مسئله به امنیت بریتانیا و افغانستان بستگی دارد.
چندی پیش رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده‌بودند که رئیس جمهور ایالات متحده به گونۀ شفاهی دستور خروج حدود 7 هزار سرباز آن کشور از افغانستان را داده است.
در حال حاضر هزار و 100 نظامی انگلیسی در چارچوب ماموریت «حمایت قاطع» مسئولیت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را برعهده دارند و این کشور پس از امریکا و آلمان بیشترین نیروهای خارجی مستقر در افغانستان را دارد.
از آغاز حضور نظامیان انگلیسی در افغانستان پس از حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به این کشور در سال 2001 میلادی، تاکنون 453 نظامی انگلیسی در این جنگ کشته شده‌اند.
کاخ سفید و یا وزارت دفاع امریکا تاکنون گزارش خروج هفت هزار نظامی آمریکایی از افغانستان را تایید نکرده‌اند و فرمانده نظامیان امریکایی در افغانستان نیز تصریح کرده که تاکنون فرمانی برای خروج نیروها دریافت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала