ایجاد توافق‌نامه تجاری بین امریکا و چین

© AP Photo / Andrew Harnikایجاد توافق‌نامه تجاری بین امریکا و چین
ایجاد توافق‌نامه تجاری بین امریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان ایالات متحده امریکا و چین در حال ایجاد یک توافق‌نامه تجاری استند که با ایجاد آن می‌تواند تنش‌های تجاری بین کشورها را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Wall Street Journal، نمایندگان امریکایی و چینی در حال تهیه یک توافق‌نامه تجاری استند که می‌تواند تنش‌های بین کشورها را کاهش دهد.
پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، در پی گفتگو تلفونی با همتای چینی خود از پیشرفت در روند مذاکرات برای حل و فصل جنگ تجاری دو کشور خبر داده است.
دونالد ترامپ دیروز 29 دسمبر در صفحه توییتر خود نوشت که با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، یک گفتگوی طولانی و "بسیار خوب" انجام داده و طرفین در حال نزدیک شدن به یک توافق تجاری مهم هستند.
آقای ترامپ افزود: "پیشرفت بزرگی انجام می‌شود."

در اوایل ماه دسمبر سال روان در اجلاس گروه بیست در ارجنتین، رهبران چین و امریکا در خصوص مصالحه در جنگ تجاری توافق کردند. شی جین پینگ قول داد که اوضاع تجارت غیر متعادل را اصلاح کرده و خرید حجم قابل توجهی از محصولات کشاورزی و غیره از امریکا را آغاز نماید. ترامپ توافق کرد که از اول جنوری سال آنیده. از 10 تا 25 درصد عوارض مربوط به واردات از چین را اجرایی نکند در صورتی که طرفین طی 90 روز در مسائل مشخص به تفاهم برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала