پاسخ جدی روسیه در صورت اخراج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای

© REUTERS / Yuri Gripasپاسخ جدی روسیه در صورت اخراج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای
پاسخ جدی روسیه در صورت اخراج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه از اقدامات جدی روسیه در پیوند با خطر استقرار راکت‌های امریکایی در اروپا در صورت خارج‌شدن واشنگتن از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد، هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه، ۳۰ دسمبر) در مصاحبه اش با شبکه تلویزیونی "روسیه ۱" گفت: "بیشتر از هرجا نگرانی درمورد تصمیم ایالات متحده امریکا مبنی بر خارج‌شدن یک جانبه از این پیمان در اروپا شنیده ایم. اما اتحادیهٔ اروپا علیه پیشنهاد ما را داد، یعنی به اینکه پیمان منع راکت‌های میان‌برد از بین رود، رای داد".

به گفته وی، دولت‌های اروپایی هنوز آماده مستقل‌بودن نیستند و هنوز هم از ایالات متحده پیروی می‌کنند، حتی زمانی که این کار مخالف علایق شان باشد.

پاسخ پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد

لاوروف افزود: "بدین لحاظ، نمی‌توان رای مخالف آنها علیه پیشنهاد ما را واضح ساخت، این فقط یک همبستگی دروغین بوده می‌تواند".

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن تلاش دارد بخاطر تحت کنترول گرفتن اروپا، روسیه را بد جلوه دهد. وی افزود که در صورت اخراج ایالات متحده امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد، مسکو اقدامات لازم برای تامین امنیت اش را روی دست خواهد گرفت.

به تاریخ ۲۱ دسمبر سال جاری جلسهٔ عمومی سازمان ملل متحد قطعنامهٔ پیشنهادشده توسط روسیه مبنی بر حفظ پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد، به تصویب نرسانید.

از میان کشورهای اشتراک کننده، ۴۶ کشور رای مخالف، ۴۳ کشور رای موافق و ۷۸ کشور دیگر از دادن رای خودداری نمودند.

در پایان ماه اکتوبر دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا از قصدش برای بیرون‌شدن از پیمان و آغاز طراحی اسحله جدید، خبر داد. وی دلیل این تصمیمش را نقض پیمان توسط مسکو، خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала